ervaring met violin shop .eu

Discussie in 'Aangeboden' gestart door 1969, 15 mei 2012.

  1. 1969

    1969

    Lid geworden:
    8 mei 2012
    Berichten:
    15
    mijn vraag is of iemand ervaring of iets kan vertellen of die shop betrouwbaar is
    ik heb daar een mooie witten e viool gezien hand gebouwd maar ik weet niet of het safe is , daar om dit oproepje :/
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Of ze betrouwbaar zijn durf ik niet te zeggen. Het assortiment bestaat uit Chinese producten van de absolute bodem van de markt. Meestal hebben de goedkope E violen uit China de zelfde -zeer eenvoudige- basic-electronica die ik nog niet fatsoenlijk heb horen klinken. Handgebouwd is een zeer rekbaar begrip dat in dit geval niets zegt over de kwaliteit. Wil je serieus een strijkinstrument, versterkt of onversterkt bespelen, pak het dan goed aan: huur een viool, neem les van een leraar naar jouw smaak en koop pas een instrument wanneer je voldoende techniek en gehoor hebt vergaard om te kunnen beoordelen wat je mooi vindt en wat niet. Deze en andere vioolverkopers met stuntprijzen maar ook algemene muziekzaken die geen goed verhaal bij de viool hebben (het gros) zou ik daarbij links laten liggen.
    Op dit forum zijn daarover genoeg adviezen en handreikingen te lezen. Succes!
     

Deel Deze Pagina