Ervaringen VioolBouwer Regio Breda

Discussie in 'Viool' gestart door Jilpat, 12 nov 2009.

  1. Jilpat

    Jilpat

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    2
    Goedenmiddag Allemaal,

    Een half leven geleden speelde ik viool en was (en ben nog steeds) de gelukkige eigenaar van mijn eigen instrument.
    Helaas kwam er een tijd dat alles veel leuker was dan studeren en keek ik er niet meer naar om.

    Mijn Viool heb ik destijds uitgezocht bij een (in mijn ogen stokoude) ietwat vreemde heer in Den Haag, in een smalle straat om het hoekje bij paleis Noordeinde, ik kan alleen niet op zijn naam komen.

    Nu begon een tijdje geleden de muziek weer te kriebelen en ik opende dus een oude kast en groef mijn viool uit. Hij ziet er nog goed uit! :D
    Maar dan als ik de snaren aanrraak, springt de A en dan de G en de D snaar schiet los.:|

    Geen nood ik heb nog een paar snaren liggen, maar ik probeer eerst de D snaar op te spannen. Dat lukt niet. Hij heeft geen grip. Kam verschoven, Help!:rolleyes:

    Dus ik heb professionele hulp nodig. ;)

    Ik denk niet dat ik kan terug vallen op de oorspronkelijke verkoper.
    Ik woon in de Buurt van Breda en heb daar wel een adres gevonden waar ik terecht zou kunnen maar toen ik er langs reed zag het erg gesloten uit, geen bord, eigenlijk totaal niets te zien.

    Dus heeft iemand ervaring met Pot & Van Dalen Vioolmakers in Breda of een goed Alternatief in deze regio?


    Ik dank jullie wel!

    J.
     
  2. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Dat moet dan Johan Stüber zijn geweest. De enige andere vioolbouwers in die buurt, ik heb het over de vorige eeuw, waren de Vedrals. Die spookachtige zuster zag ik vroeger nog wel eens door de voordeur van de winkel naar buiten kijken. Op zaterdag, want dan was de winkel één uur open. Op afspraak, uiteraard :/
    Nou loop ik daar niet meer dagelijks, maar ik heb haar al tijden niet meer gezien .................. Misschien kan Remi eens aanbellen :lol:

    Of Stüber een ietwat vreemde heer was, kan ik mij niet meer herinneren. Niet vreemder of exentrieker dan mijn eigen familie in ieder geval :D Overigens kwam ik niet zo vaak bij Stüber, maar eigenlijk altijd bij Lorand Racz in de Muzenstraat. En aan de man was niets vreemd, zijnde de vleesgeworden vriendelijk- en behulpzaamheid.

    Hopf
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Pot & van Dalen ken ik niet, maar ik kan Hendrik Zick in Eindhoven aanbevelen.
    Hij heeft een paar jaar geleden de viool van mijn vader zeer goed gerestaureerd. :)
     
  4. Zai

    Zai

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    39
    Ik heb niets dan goeie ervaringen met Pot en Van Dalen in Breda, dus daar kun je met een gerust hart aankloppen voor hulp. Ze zijn als ik het me goed herinner op woensdag en op zaterdag open en verder kun je er op afspraak terecht.
     
  5. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik kom ook bij Pot & van Dalen en echt... hij is heel aardig en neemt alle tijd voor je!
    Ik ben een beginneling en ik heb van die man al veel geleerd.
    Mijn huurviool komt er vandaan. Ik ben tot nu toe echt tevreden. Als er iets is en ik ga erheen, dan helpt hij me meteen.

    Ze zijn inderdaad op woensdagmiddag van 13u tot 17u open en op zaterdag van 10 u tot 17u of op afspraak.
    Je kunt er gerust even langsgaan. Je zult geen spijt hebben!
     
  6. Broodje

    Broodje

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    11
    Ik heb daar mijn carbon cellostok gekocht. Hij(de ene met de baard :p) is inderdaad heel aardig. Er zijn er namelijk twee geloof ik.

    Qua kwalitatieve vakkundigheid weet ik niet hoe dat bij Pot & van Dalen is, maar mijn gevoel zegt dat dat wel snor zit.

    Helaas moet ik er weer een keer langs om die stok na te laten kijken...
     
  7. Jilpat

    Jilpat

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    2
    Ja die was het Jozef Vedral ;)


    Verder allemaal bedankt ik zal zeker in Breda aandurven kloppen :p
    Ik zal mijn ervaring laten weten!

    Groetjes J.
     

Deel Deze Pagina