Forum van dirigent Hans Leenders over toekomst klassieke muziek

Discussie in 'Overig' gestart door Henri Vieuxtemps, 22 okt 2008.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    776
    Deze mail kreeg ik van dirigent Hans Leenders, die nog voor 1 amateurorkest staat (via dat orkest dus) en voor alle zo niet de meeste beroepsorkesten in Nederland heeft gestaan als 1 van de 2 assistenten van Gergiev (de andere heet Otto Tausk), dus jullie kunnen ook op dit forum discuteren, als je daar behoefte aan voelt, cq daar hier commentaar op geven. Zou Hansepans dit forum al kennen??

    Beste mensen,

    Middels deze mail wil ik jullie graag uitnodigen om deel te nemen aan mijn discussieforum www.future-of-classicalmusic.com .

    Ik heb dit forum opgezet omdat er volgens mij een noodzaak is tot verandering binnen de klassieke muziek. Het feit dat veel potentiële liefhebbers de weg naar de concertzalen niet vinden, geeft op zijn minst te denken.
    Ook de kloof tussen de nieuw gecomponeerde muziek en het klassieke repertoire lijkt me niet wenselijk en daar mogen we naar mijn mening niet in berusten.

    Om een kentering teweeg te brengen zijn er op de eerste plaats veel creatieve ideeën nodig. Mijn wens is dat dit forum een plek wordt waar zowel componisten, uitvoerders als publiek met elkaar in debat kunnen gaan over eventuele te nemen stappen.

    Zoals jullie kunnen zien bevat het forum een aantal relevante artikelen. Mocht je suggesties hebben voor aanvullingen daarop dan houd ik me aanbevolen.
    Om de discussie zo effectief mogelijk te laten zijn, heb ik verschillende hoofdstukken gecreëerd waarbinnen je kan reageren. Maar mochten jullie je gedachten daarbinnen niet kwijt kunnen, dan hoor ik het graag.

    Tot slot rest mij te melden dat de voertaal van het forum Engels is omdat deze discussie niet alleen binnen Nederland moet worden gevoerd.

    Ik hoop oprecht op jullie bereidheid om een steentje bij te dragen aan deze belangrijke discussie, waarmee we toekomst kunnen geven aan de klassieke muziek.


    Vriendelijke groeten,
    Hans Leenders www.hansleenders.com
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    @ Henri V.:

    steeds vaker zie ik van jouw hand mailtjes van anderen die dan op dit forum worden geplaatst. Een kwestie van 'copy' en 'paste'. Rare zaak eigenlijk! :/

    Ik vraag me af waarom die meneer Hans Leenders niet zèlf eens zijn verhaal op dit forum kan neerschrijven.
    Waarom moet dat via Henri V. gaan?

    Spoor die man eens aan s.v.p. in plaats van dat slappe gedoe en jou voor zijn karretje spant.

    Frits
     
  3. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    776
    Hij spant mij niet voor zijn karretje. Het is een initiatiefje van mij. Maar ik zal hem snel op de hoogte stellen van dit (eigenlijk veel betere) forum. Dan kan hij dit soort puntjes zelf in de groep gooien. Want dit forum heeft een veel langere staat van dienst dan zijn forumpje en dit forum is gewoon in het Nederlands.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Kijk, dat is nu precies wat ik bedoel! ;)

    Frits
     
  5. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Bovendien is er een goed Engelstalig forum te vinden op het internet, waar je internationaal over dit probleem zou kunnen discussiëren. :)
     

Deel Deze Pagina