Fotoshoot met viool... maar buiten

Discussie in 'Overig' gestart door Aloeske, 9 jan 2011.

  1. Aloeske

    Aloeske

    Lid geworden:
    25 nov 2008
    Berichten:
    3
    Beste bouwers,

    Ik ben gevraagd voor een fotoshoot met mijn viool. Heel leuk, maar nu komt het. De fotograaf wil graag de foto's buiten maken. Ik heb hier mijn twijfels over of dit nu wel zo'n goed idee is met een viool (je pakt je viool niet voor niets dik in in een koffer en hebt een hygrometer in je koffer om de toestand gelijk te houden).

    Mijn eerste doel is om mijn viool goed te houden, een fotoshoot is leuk maar komt niet op de eerste plaats.

    Ik weet dat een viool in ieder geval niet goed tegen direct zonlicht kan en vorst ook zeker niet verstandig is. Is er uberhaupt een mogelijkheid waarop de kans op schade aan mijn viool niet groter is dan binnen of raden jullie het sowieso af om in de buiten je viool uit de koffer te halen?

    Misschien is het wel een enorme open deur vraag, maar ik stel hem toch maar even om duidelijk te kunnen zijn naar de fotograaf toe.

    Groetjes Aloeske
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Beste Aloeske,

    wanneer de fotograaf in deze periode een fotoshoot wil maken zou ik dat ten sterkste afraden om dat te doen met je instrument waarop je normaliter speelt. Als het dan toch moet, dan op een demo-viooltje, waarmee ik bedoel een viool zo goedkoop mogelijk. (Op Marktplaats is er vast wel eente te vinden voor € 50,= of minder). Eentje die bij wijze van spreken alles mag oplopen wat het tegenkomt. Maar je reguliere viool daar aan bloot stellen zou ik nooit en te nimmer doen.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Het lijkt me ook een misvatting dat een hygrometer de "toestand gelijk houdt": hoogstens geeft een kofferhygrometer (zijn meestal niet 100% betrouwbaar) alleen een indicatie van de luchtvochtigheid en doet hij verder niets aan de vochtigheid zelf.
    Wanneer het niet regent, sneeuwt of erg mistig is en ook niet vriest dat het kraakt kun je best eventjes naar buiten met je instrument voor een paar foto's, vooropgesteld dat het geen instrument is dat in de tonnen/miljoenen loopt.
    Je moet alleen niet overdrijven.
     
  4. Aloeske

    Aloeske

    Lid geworden:
    25 nov 2008
    Berichten:
    3
    Hallo Bert Boon en administrator,

    Nee dat een hygrometer dat niet doet, begrijp ik maar je meet er toch wel wat mee. Bedankt voor je antwoorden, ook al spreken ze elkaar misschien wat tegen. Ik zal mijn eigen vioolbouwer eens even bellen over wat hij er over te zeggen heeft.

    Groetjes Aloeske
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Mijn mening zoals verwoord in reactie#2 heeft betrekking op de weersituatie zoals die nu is. Die staat mogelijk wat haaks op die van Bert, maar misschien denkt Bert ook aan wat mildere omstandigheden?
    Onder andere omstandigheden dan de huidige winter, wordt het een ander verhaal, want denk eens aan de grachtenconcerten in Amsterdam. Maar ook daar zal het strijkorkest toch echt niet in een regenbui staan te strijken, hoewel het dan wel een echt 'Water Music' van Handel wordt.
     
  6. Aloeske

    Aloeske

    Lid geworden:
    25 nov 2008
    Berichten:
    3
    Aah oké, kijk, daar kan ik wat mee. De fotoshoot is nog toekomstmuziek, maar de fotograaf wil het nu kijken of het mogelijk is om het al vast te regelen. Hij wil inderdaad in milder voorjaarsweer (met de mogelijkheid om per direct te schuilen als het regent). Ik denk dat ik de fotograaf maar ga bellen dat het wel kan, mits het inderdaad droog weer is en niet te velle zon. Dankzij uw antwoord ben ik weer gerustgesteld.

    Groetjes Aloeske
     

Deel Deze Pagina