gaat het alleen maar over viool????

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Alicia, 30 mei 2005.

  1. Alicia

    Alicia

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    3
    Homepage:
    Ik zie hier voornamelijk onderwerpen over het instrument viool. Maar is het eigenlijk niet belangrijker hoe het bespeelt wordt of zit ik nou helemaal fout??
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Nee, je zit niet fout, maar er zijn een aantal vaste gebruikers die het met hun interesse de laatste tijd een beetje kebben ingevuld. Kom met je vraag, onderwerp of suggestie en er wordt vast op gereageerd!
     
  3. Alicia

    Alicia

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    3
    Homepage:
    Bedankt (s)
     
  4. Violoo

    Violoo

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    7
    Homepage:
    Wat vonden jullie van de uitslag van het Koningin Elisabeth Concours 2005? Was de Belg Y. Ivanov niet gewoon de beste?
     
  5. Alicia

    Alicia

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    3
    Homepage:
    Ik heb het eerlijk gezegd dit jaar niet gevolgd
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik heb het een beetje gevolgt, en was best onder de indruk.

    Ik weet zijn naam niet maar die Belg vond ik erg mooi en rustig (beheerst) spelen, de dag er voor was een of andere jonge man (natuurlijk ook een virtuoos) aan de beurt maar vond het gejaagd.

    Niet dat hij niet kon spelen of geen techniek had of zo (mijn hemel, wie ben ik om hier over commentaar te leveren), hoe moeilijker het werd des te sneller ging hij spelen, naar mijn mening om te laten zien dat hij de techniek zeer goed onder de knie heeft.
    Voor mij was het met het mondje open achter de kijkbuis zitten, wat een techniek, snelheid, wat een klank. Maar gejaagd.

    Het deeld mij denken aan de CD van Janine Janssen, De vier jaargetijden.
    Janine ook nog jong, maakt op deze CD van de vier jaargetijden op een gegeven moment een achtbaan qua tempo. Te snel, te gejaagd.
    Het zelfde gevoel kreeg ik zaterdag bij die jonge man.

    Aan de andere kant, als 't manneke ouder wordt en niet meer die houding heeft om te "tonen" dat "hij" het kan en beheerst, denk ik dat er weer een virtuoos bij is.

    Zijn verbeten gezicht, vast gebeten in het stuk van ???? Storjajkowski (of zo iets) en het zo gedreven weten te spelen.

    Dat wordt echt een toppertje, trouwens die Belg ook, maar daar heb ik maar een aantal "vlagen"van gezien.

    Groetjes


    Remi
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    ' k heb het gedeeltelijk gevolgd. Toen het verplichte moderne hedendaagse werk ten gehore werd gebracht heb ik na 5 minuten afgehaakt. Kan ik geen touw aan vast knopen.
    Wat me wel erg interesseerde was de twee J.P. Vuillaume's waarop gespeeld werd: eentje uit 1825 en eentje uit 1827 (als ik het goed onthouden heb). Mooi klinkende instrumenten met vooral prachtige G- en D-snaar! Wat minder briljant dan een Stradivari op de andere twee snaren. Maar toch...
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Zonder vioolbouw nu eenmaal geen vioolspel!! :)
     

Deel Deze Pagina