Geige 24

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Lautje-Vla, 20 feb 2009.

  1. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Hoi!

    Heeft hier iemand ervaring met www.geige24.com?
    Ik heb een mooie strijkstok gezien op hun site voor 600 euro. Dus wilde eerst even vragen of het betrouwbaar is.
    Het gaat om deze gegraveerde stok:
    http://www.geige24.com/shop/artikel-group-212_6-seite-1-id-869-a-Streichbogen_Violabogen___Bratschenbogen_Profi_Meister_Bratschenbogen__E_Doerfler___Sons___Graviert__.html
    Je kan er vast niet zo aan zien of het goed spul is, maar als iemand ervaring heeft met hun stokken hoor ik het graag!

    Groetjes, Laura.

    P.s. sorry voor die grote link, weet niet hoe je er een hyperlink van moet maken, zie hier geen optie daar voor staan... :/

    @ mezelf: oh het gaat vanzelf :)
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Dörfler is natuurlijk wel een goede stokkenmaker. Ik heb er zelf een en ben daar zeer tevreden mee, maar die heb ik ook zelf uitgeprobeerd, getest en vergeleken met andere bij Vedral in Den Haag.

    Ik denk dat je houten stokken eerst na een uitvoerige test, kan beoordelen. En ik denk, dat dat wellicht in dit geval niet mogelijk is. Daarvoor moet je naar de vioolbouwer.
    Mijn advies is dus niet kopen, maar ga eens langs bij je vioolbouwer voor een dergelijke stok. :)
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Inderdaad: een houten stok (enigszins i.t.t. een stok van carbon) kun je beter niet via het net kopen; stokken moet je vergelijken met andere stokken uit de zelfde prijsklasse. De meeste vioolbouwers en stokkenmakers hebben niet zo veel altstokken in voorraad als viool- of cellostokken.
    Overigens is Dörfler een atelier waar meerdere mensen werken. Wat bij een vioolbouwer ligt is door hem/haar al op kwaliteit voorgeselecteerd; bij een zaak die uitsluitend via het net verkoopt is dat waarschijnlijk niet het geval; het zou ook kunnen zijn dat de laatste stok uit de doos, die iedereen heeft laten liggen bij een internetverkoper terecht komt.
    Wanneer je wilt kan ik je een aantal altvioolstokken op zicht sturen.
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Hi Lautje-Vla,

    Ten eerste selecteren sommige webshop zeker wel op kwaliteit, net als een vioolbouwer.

    Er zijn ook vioolbouwers met een webshop (Bert Boon). Selecteren die dan voor hun winkel wel op kwaliteit en voor hun internetwinkel niet? Ik snap het niet zo.

    Maar goed, feit blijft: via internet kun je niet de stok vasthouden en uitproberen, dus je weet eigenlijk nooit wat je in huis krijgt. Wel zijn webshops wettelijk verplicht om een bekoelingsperiode aan te bieden. Dat wil zeggen dat je een artikel 8 dagen na ontvangst zonder reden retour mag sturen. Dan krijg je gewoon je geld terug. Bij sommige webshops is deze periode zelfs langer.

    Op deze manier kun je bij een webshop toch een stok proberen, maar feit blijft dat je em dan niet tegen vier andere stokken kunt af zetten. Of je moet er vijf bestellen en vier sowieso terug sturen, maar dat is niet helemaal de bedoeling, denk ik.
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    En daarom ga je voor een houten stok uit deze prijsklasse naar een vioolbouwer met een mooie collectie altstokken of je vraagt een zichtzending aan.
    Houten stokken verkoop ik bewust niet via het net, althans niet uit deze prijsklasse, net zo goed als ik geen instrumenten (behalve dan verantwoorde beginners-instrumenten) via het net verkoop; die moeten strijkers zelf uitzoeken en vergelijken met andere instrumenten.
    Houten stokken worden door vioolbouwers doorgaans per stuk beoordeeld. Te slappe, te stugge, kromme, excentrisch geboorde en anderzijds niet voldoende stokken (komen ook in hogere prijsklassen voor) worden niet ingekocht. Ik ken geen voorbeeld van een webwinkel die dat zo doet maar ik zit er natuurlijk niet bij.
     
  6. klavecimbel

    klavecimbel

    Lid geworden:
    22 mei 2009
    Berichten:
    6
    Ik vind dit maar een vreemde webshop. Ze verkopen zelfs een cello voor €28.000,-. Wie koopt zo iets nou zonder eerst te horen. Wie laat zoiets nou via de post bezorgen?
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wellicht is het niet de bedoeling dat die via internet besteld worden, maar heeft de webshop ook als functie een beeld te geven van het assortiment wat je vervolgens in de winkel kan aanschaffen.

    Ik verkoop dan iets meer van een wat lagere prijsklasse, maar heb ook violen van 2.000 euro in mijn webshop staan. Dat is echt niet bedoeld om zo even met Paypal af te rekenen of zo (kan wel voor de liefhebbers), maar meer om mijn assortiment op een overzichtelijke wijze te laten zien.
     
  8. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Ik heb de stok inmiddels gekocht!
    Na betaling werd hij keurig afgeleverd, helemaal goed ingepakt en wel.
    De stok is echt onwijs mooi :) EN hij speelt echt heel lekker! Ik had dat ergens natuurlijk wel gehoopt, maar niet verwacht! Maar hij is zeker beter dan de stok die ik had!
     

Deel Deze Pagina