Geschiedenis strijkstok

Discussie in 'Strijkstokken' gestart door perenelle, 9 jul 2015.

  1. perenelle

    perenelle

    Lid geworden:
    17 jan 2015
    Berichten:
    90
    Zijn er boeken of websites die de geschiedenis van de boog duidelijk beschrijven? Ik vind alleen het boek van Henry Saint George, maar ben op zoek naar, indien mogelijk, een recentere publicatie. Het hoeft niet heel uitgebreid te zijn (maar mag natuurlijk wel).
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Volgens mij moet je gewoon nog ff lekker 'doorgraven' op internet. En dan eens creatief zijn met zoektermen.
    Zo krijg ik zelf heel veel op mijn scherm over onderwerpen die mij interesseren. Je hebt mazzel te leven in een tijd met een computer en zo ontzettend veel op internet. Risico is dat je 'verzuipt' in de info.
    En anders kijken of je toegang kunt krijgen tot de vakbibliotheek van een faculteit muziekwetenschappen ofzo.
    Daar kan ook zomaar vanalles opduiken.

    Je stelt zoveel vragen aan ons, ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat voor een bepaalde opleiding is, of gewoon nieuwsgierig als amateurmusicus....vertel eens;)
     
    perenelle vindt dit leuk.
  3. perenelle

    perenelle

    Lid geworden:
    17 jan 2015
    Berichten:
    90
    'k Zal me nog wat meer verdiepen dan. Wel veel tegenstrijdigheden, jammer genoeg!
    Haha, tjah! Ik ben een amateur, maar ben bezig aan een paper voor muziekgeschiedenis, ben erg geïnteresseerd in alles wat met strijkers te maken heeft en overweeg een opleiding (musicologie, cello of luthier) :p
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    En je speelt dus cello, begrijp ik dat goed?
    Niet erg hoor; cellisten, dat is wel een apart slag mensen:D. En ze kunnen toch feesten met hun cello....dat gaat maar van het ene feest (festival, biënnale) naar het andere;).
     
    perenelle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina