Hallo, Ik ben nieuw hier, maar ook in het vioolwereldje. Ik speel nu ongeveer 1 jaar, en ik ben gister wezen kijken om een eigen vioo. Heb er een gevonden, en die heb ik nu thuis voor 2 weekjes om te proberen. Het is een nieuwe viool, en binnen in staat het volgende: Gewa music Instrumentenbau- und Bestandteile Meisterwekstätten Mittenwald-Adorf Er werd mij vertel dat dit uit Duitsland komt. Maar kan iemand mij hierover misschien meer vertellen? Ik ben vooral gevallen voor de klank, die heel warm en diep is. Maar dezeviool kost me €1170,- Ik heb hem trouwens geleend bij Het Speeltuygh in Zwolle. Ook vroeg ik mij af hoe hoog de hygrometer moet staan. Ik hoop dat iemand mij wijzer kan maken. Groetjes Daniëlle
GEWA is een groothandel gevestigd in Duitsland in Mittenwald, de bakermat van de vroegere vioolbouw. Ze grossieren in bijna alles wat met muziek te maken heeft, ook blaasinstrumenten, slagwerk, gitaren en nog veel meer. Trouwens Mittenwald is ook nog steeds een centrum voor klankhout en de vioolbouw(school) is daar gevestigd. Vioolbouwers kopen daar hun accessoires zoals koffers, foedralen, kammen, staartstukken e.d. nog wel eens in. Of je instrument een goed instrument is, hangt veel meer af of je er zelf tevreden mee bent. Wanneer de klank je aanstaat en ik lees dat dat het geval is, dan is er toch niks mis? Om op een afstandje een (waarde)oordeel te geven is eigenlijk onmogelijk. Frits
Cool!! Ik heb ook een gewa viool, maar dan afgewerkt door uli schnorr (vioolbouwer in den haag)!! :d De klank vind ik zelf heel mooi!! Hij speelt lekker en is mooi afgewerkt, dus wat wil je nog meer?