Gezocht: altviool 1/2 voor starter

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Lathviana, 28 feb 2013.

1. Lathviana

Lathviana

Lid geworden:
    28 feb 2013
    Beste lezer,

Mijn dochter(8) heeft sinds een paar maanden vioolles en is zeer enthousiast.
    Het liefst wil zij komend lesjaar overstappen naar altviool omdat ze een duidelijke voorkeur heeft voor de lage klanken.
    Ze heeft mij overtuigd met haar inzet en kunnen maar gezien haar leeftijd en het feit dat de stap naar een 3/4 daarna ook zal komen, vind ik het een hele uitgave.
    Is er wellicht iemand die mij voor is gegaan in dit traject en een 1/2 altviool te koop heeft?

Met vriendelijke groet,

Lathviana

2. Willeke_D

Willeke_D ♫ ♪

Lid geworden:
    12 nov 2010
    Ik weet in elk geval van een vioolbouwer uit Eindhoven dat hij 1/2e en 3/4 altviolen in de verhuur heeft. Ik neem aan als hij ze heeft, dan andere vioolbouwers die ook hebben.

Het is altijd aan te raden om bij een vioolbouwer in jouw buurt navraag te gaan doen, dat is het handigste met services en onderhoud.

Wil je vertel in welke regio jij woont? Dan weten mensen hier wel welke vioolbouwers er in je buurt zitten mocht je dat zelf niet weten. Verder kan de docent van je dochter je misschien ook een vioolbouwer adviseren.

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    1/2 en 3/4 altviolen zijn bij mij te huur (Noord Nederland) eventueel ook met speciale aanpassing aan bovenblad en stapel om de "alt" klank van de kleine instrumenten te bevorderen. Huren is in deze fase wellicht verstandiger dan aanschaffen.

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    @ Lathviana:

1/2 en 3/4 altviolen zijn bij mij te koop.
    Neem even contact op per E-mail als daar interesse voor bestaat.
    (Als u bent ingelogd, op mijn E-mailadres klikken).

Deel Deze Pagina