Gezocht info over helena spitkova

Discussie in 'Overig' gestart door Adri, 31 aug 2005.

  1. Adri

    Adri

    Lid geworden:
    31 aug 2005
    Berichten:
    2
    Hallo,

    Ik zoek informatie over Helena Spitkova.
    Ik weet dat ze een violiste is waarschijnlijk uit de oostbloklanden, maar weet dat niet zeker. (v)

    Graag wilde ik weten:
    - Aantal gemaakte cd's /platen
    - Nationaliteit
    - evt leeftijd

    Ik heb al geprobeerd via internet er achter te komen maar tot nu toe geen resultaat misschien weet u iets of weet u waar ik moet zoeken.

    Alvast bedankt, (w)
    Adri
     
  2. Femke

    Femke

    Lid geworden:
    1 aug 2005
    Berichten:
    11
    Homepage:
    Hoi, ze heeft een cd gemaakt van de ouverturen en concerten van Mendelssohn, ook heeft ze Bruch gespeeld en Glazunov (concerten). Deze opnamen zijn gemaakt in Slowakije, maar haar naam is Russisch of Oekraïns.
    Maar even iets heel raars... weet je zeker dat ze bestaat? want het kan ook een naam zijn voor een (of misschien zelfs meer) onbekende violist(en) die door een russisch klinkende naam, meer wil verkopen. In Slowakije is er een dirigent (of misschien ook wel niet...) met een Italiaanse naam (ik weet niet meer wie) die volgens mij niet bestaat, dit zou best nog zo'n truc kunnen zijn; de dingen die ze gespeeld heeft, zijn nou niet van zo'n heel hoge moeilijkhijdsgraad, en ik kan zowel op engelse, slowaakse en russische sites niks vinden behalve cd's.
    Mocht je geïnteresseerd zijn in haar cd's kan je die het best bij bv. amazon.com/.de kopen.
    groetjes, Femke
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    @ femke

    Als je een beetje Googelwerk verricht kom je bergen CD’s tegen waar deze dame haar vioolspel op heeft staan, echter, geen verdere informatie over ”heur”, haar dus.

    Kan het niet zijn dat het een pseudoniem van iemand is. Ik kom dus wel informatie
     
  4. Femke

    Femke

    Lid geworden:
    1 aug 2005
    Berichten:
    11
    Homepage:
    ja dat bedoelde ik. Ik heb bij een kennis nagevraagd of dat gedaan wordt (pseudonimen gebruiken) en hij zei van wel. waarschijnlijk is Helena Spitkova niet een persoon maar zijn het er meerdere. waarschijnlijk niet beroemde conservatorium studenten of ex-conservatorium studenten.
     
  5. Christoff

    Christoff

    Lid geworden:
    22 mrt 2004
    Berichten:
    96
    Dat zou inderdaad makkelijk kunnen. In de jaren dat het Kruidvat net begon met cd's had je ook veel van dat soort opnamen. Eén dirigent zag je steeds weer terug komen (naam is me helaas ontschoten). Deze dirigent bleek niet te bestaan. Oftewel één naam voor diverse dirigenten uit het Oost-europa.

    Gompie, wat was die naam nou ook al weer?

    Zo heb ik thuis een een box van het Kruidvat met diverse piano-concerten. De pianisten hebben de meest fantastische namen (vaak lijkend op 'echte' pianisten). Opeens staat er dan de naam Alfred Brendel tussen.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Nieuwe avatar Christoff? Ben jij dat zelf? (q)
     
  7. Christoff

    Christoff

    Lid geworden:
    22 mrt 2004
    Berichten:
    96
    Ja, maar was ik het maar wat vioolspel betreft (w) (h)

    Ben niet opgegroeid met klassiek muziek, heb het allemaal zelf een beetje ontdekt via de radio. Later cd's gaan lenen bij de bibliotheek(goeie ouwe tijd). Eén van de eerste cd's was deze:

    [​IMG]

    Altijd voorliefde voor de vioolsonates van Beethoven blijven houden.
     
  8. Christoff

    Christoff

    Lid geworden:
    22 mrt 2004
    Berichten:
    96
    HEBBES!!!!!!

    Ik zit 'toevallig' op marktplaats te kijken naar klassieke cd's en kom een advertentie tegen met deze foto:

    [​IMG]

    Daar staat die niet bestaande dirigent op die ik bedoelde: Alberto Lizzio
     

Deel Deze Pagina