Gezocht vioolles omgeving Oisterwijk

Discussie in 'Gevraagd/gezocht' gestart door Jelle's mommie, 21 sep 2016.

  1. Jelle's mommie

    Jelle's mommie

    Lid geworden:
    21 sep 2016
    Berichten:
    2
    Dag forumleden,

    Zoon Jelle was vijf toen hij met vioolles begon via Factorium in Oisterwijk. (Tiliander) Zelf wonen we in een dorp daar vlakbij. Jelle heeft vol overgave gespeeld en wat tentamens gedaan, totdat, kennelijk door subsidies o.a., de lessen in Oisterwijk niet meer konden doorgaan. Iets langer dan een jaar geleden gaf mijn zoon met tranen in de ogen zijn gehuurde viool terug aan de leraar. "Nu kan ik nooit meer 'Drowsy Maggie' (zijn lievelingsliedje) spelen, snikte hij. " De leraar zou nog wel privéles geven in Den Bosch, maar qua locatie en prijs was dit eigenlijk te lastig. Heel verdrietig.

    Omdat hij toen zou gaan beginnen met VWO 1 en we niet wisten hoe dat zou gaan, besloten we maar om niet te gaan kijken naar een alternatief. Maar er blijkt toch voldoende ruimte om deze hobby weer op te pakken.

    Hij heeft nu een jaar geen viool gespeeld, en is inmiddels 13 jaar. Iemand zei dat het misschien een idee was om via het conservatorium te Tilburg een student te zoeken die voor een schappelijke prijs privéles zou kunnen geven. Op zoek naar zoiets kwam ik hier terecht, dus ik doe maar een poging...
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik ken wel een aantal docenten in de regio. Ik zal je een pm sturen.
     
  3. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    In Tilburg zitten meerdere docenten maar ik weet niet of dat qua reizen wel haalbaar is. In tiliander is nog steeds aanbod, zie http://www.tiliander.com/muziek-en-dans/irene-bossier.htm

    Als het om de prijs van een particuliere docent gaat, dan is een conservatorium student inderdaad vaak de goedkoopste optie. Soms is er voor minderjarigen ook een subsidie te krijgen bij de eigen gemeente, dat zou je even kunnen navragen.
     
  4. Hubertus Bogaers

    Hubertus Bogaers ♫ ♪

    Lid geworden:
    3 nov 2015
    Berichten:
    892
    tip: op conservatoria worden vaak stagelessen gegeven, en daarvoor worden leerlingen gezocht waarop de studenten kunnen "oefenen" (in groningen kost dat 90,- per half jaar denk ik... maar moet je even met fontys contact opnemen. 08850 80000
    zelf heb ik daar mijn eerste lessen gevolgd - dat was toen gratis - en uiteindelijk de 2e cellostudent als vaste lerares gevraagd. Maar dat is al lang geleden..
     
    zapling vindt dit leuk.
  5. Jelle's mommie

    Jelle's mommie

    Lid geworden:
    21 sep 2016
    Berichten:
    2
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie snelle reacties en tips! We gaan ermee aan de slag en kijken of er wat er iemand tussen is!
     
  6. Vonneke

    Vonneke

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    19
    Is het nog gelukt?
     

Deel Deze Pagina