Goede viool?

Discussie in 'Viool' gestart door Saphire, 5 mrt 2010.

  1. Saphire

    Saphire

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    24
    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen of dit een goede viool is?

    In de viool staat Sureyya Piriler Imal Tarihi 1989. Klinkt turks?

    Naar mijn mening ziet de viool er nog goed uit. Het kinstuk is van hout. Alvast bedankt.

    [​IMG]
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    Ik weet natuurlijk niet wat anderen er van vinden, maar ik vind het doen van een uitspraak over de kwaliteit van een viool, afgaande op enkel en alleen een afbeelding, een onmogelijke opgave.
    Stel dat de naam inderdaad van Turkse origine zou zijn, wat dan nog? Rechtvaardigt dat het doen van een uitspraak? Naar mijn mening niet.

    Frits
     
  3. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Speel er eens op en zet het online. Dan horen we het wel.
     
  4. Saphire

    Saphire

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    24
    Helaas is hij niet in mijn bezit. Ik zit erover te denken om deze aan te schaffen. Gezien mijn budget niet zo heel ruim is zoek ik er een onder de 1000 euro bij een particulier.

    Ik snap dat het moeilijk beoordelen is met alleen deze informatie. Ik had gehoopt dat misschien de vioolbouwer bij iemand bekend was. Misschien is er iets te zeggen van de vorm van de viool of de staat. Dat is misschien ook te lastig te zien op de foto.
     
  5. Saphire

    Saphire

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    24
    Ik heb wat meer info opgevraagd bij de verkoopster. Volgens haar komt hij uit haarlem weg bij een vioolbouwer en was destijds 3000 gulden.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.353
    Homepage:
    De enige vioolbouwer die ik ken in Haarlem is Vincent Loerakker.
    Wanneer hij ook de bouwer/reparateur is zal er ongetwijfeld een prijsindicatie gegeven kunnen worden. Misschien een telefoontje eraan wagen?

    Frits
     
  7. Saphire

    Saphire

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    24
    Ik heb gebeld en zowel de naam van de verkoopster als het etiket zegt hem niets. Ik heb er zelf helaas ook geen goede kijk op. Ik weet niet hoezeer zo een instrument al verpest kan zijn en hoeveel het dan zou gaan kosten het weer in goede, als dat al te realiseren is, staat te brengen.

    Misschien toch maar eerst iets huren...
     
  8. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Beste Saphire,

    Speel je al viool of zo? Of zou dit je eerste instrument gaan worden?

    Zelf zou ik voorlopig overwegen om eerst een instrument te huren, onze ouwe trouwe Bert Boon kan je hierbij goed adviseren en begeleiden.
    Zelf een instrument uitzoeken op o.a. Marktplaats of Ebay is een blijft een gok.

    Neem eens contact op met Bert Boon of met een locale vioolbouwer.

    Remi
     
  9. Saphire

    Saphire

    Lid geworden:
    14 jan 2010
    Berichten:
    24
    Ik ga inderdaad nu eerst een viool huren bij een vioolbouwer in de buurt. In mijn enthousiasme was ik al op zoek naar iets voor mijzelf. Het blijft natuurlijk een prachtig instrument!
     

Deel Deze Pagina