Goede viool?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door LeenP, 7 sep 2010.

  1. LeenP

    LeenP

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    1
    Ik speel sinds een jaar viool (na als eerste instrument gitaar geleerd te hebben) en ik moet er nu een kopen. Mijn leerkracht heeft me er een meegegeven om te testen, maar zelf ken ik hier niet zo heel veel van. Op het etiket aan de binnenkant staat Jean-Baptiste Vuillaume à Paris. Het instrument zelf is in heel goede staat en heeft naar mijn mening een goede klank. Kostprijs zou 900 euro zijn.
    Op de volgende link zijn een aantal foto's te vinden:
    http://picasaweb.google.com/leentje88/Viool?authkey=Gv1sRgCPrU6Yfl2ci8Eg#

    Is er iemand die hier iets van kent? Ik zou graag wat extra meningen krijgen van mensen die iets van violen kennen.
    Bedankt!
    Leen
     
  2. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Waar jij mee zit, is dat je geen vergelijkingsmateriaal voorhanden hebt.
    Ik kan je het advies geven om naar een vioolbouwer te gaan. Hij of zij heeft ruime keus in violen zodat jij een een viool kan kiezen die bij jou past, qua klank en prijs. Hij of zij kan dan ook die viool speciaal voor jou speelklaar maken.

    Als die viool van Jean-Baptiste Vuillaume á Paris zonder stok is, zul je die er ook nog moeten bijkopen. In dat geval zal je naar de vioolbouwer moeten....
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Waarom MOET je er nu een kopen? Wanneer je dat niet wilt, huur je toch gewoon een goed bespeelbare viool bij een vioolbouwer!
    Het etiket van "Vuillaume" is driftig geplakt in vele franse fabrieksviolen. (een echte Vuillaume loopt in de tonnen) Daar zitten vast geschikte studieinstrumenten tussen, maar het is geenszins een garantie.
    Ik sluit me bij de vorige spreekster aan: schroom niet om naar een vioolbouwer te gaan die keus heeft binnen jouw budget en vergelijk het jouw aangeboden instrument met wat verder mogelijk is; kiezen uit één exemplaar is geen keuze!
    Succes!
     

Deel Deze Pagina