Op het Internet vond ik deze grappige Viool, wat het nut is om een dergelijke viool te bezitten en te bespelen weet ik niet, maar het lijkt me toch best hele een klus om zo'n Viool te bouwen, en ook om hem te verkopen.
Ik ben ook wel benieuwd wat de bouwer bezield heeft om zoiets te bouwen. Zou het de vorm zijn die bekoring op wekte? Of de versierselen op voor- en achterzijde? Waar komt dit vandaan Tobias, is dat nog te achterhalen? Dan kan men er mogelijk meer over te weten komen.
Is te koop in China (via Ebay) óók in wit voor de doehetzelver http://www.ebay.com/itm/Baroque-sty...983?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ad4261337
Deze viool is afkomstig van song chung musical instruments. Op hun website hebben ze nog meer van zulk soort beschilderde barok violen. Erg mooi om te zien.
Hierbij een met inlegwerk versierde Viool, ik vraag me wel af of uit een dergelijk zwaar bewerkt instrument nog wel een redelijke klank kan komen.
Ja, de versiering zal er met een soort zeefdruktechniek op gedrukt zijn; Ierse viool? Het zijn Keltische motieven.
Nee !!! zo'n uitgestulpte nachtmerrie van een Viool wil ik niet, er mag best eens een tierelantijntje aan zitten maar het moet natuurlijk niet te gek worden. Want dit raakt kant nog wal, of je moet als vioolbouwer van twee walletjes willen eten, maar volgens mij kan een goede vioolbouwer beter het walletje bij het schuurtje laten, en rustig langs de wal zeilen, anders raakt hij natuurlijk aan lager wal.
Ik vind het echte kunstwerkjes. Ik vraag mij alleen af :" komt er door die uitstulpige vorming ook nog fatsoenlijk geluid uit"? Ik vind ze daadwerkelijk mooi. Maar om nu met zo'n viool bij het orkest te komen aanwaaien. Zou ik mij toch wel gaan schamen
Nog een paar grappige Viooltjes, toch hele kunstwerkjes, en het lijkt me ook dat ze best moeilijk te bouwen zijn.