Händel Altvioolconcert

Discussie in 'Eigen werk' gestart door Lautje-Vla, 21 dec 2008.

  1. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Bij deze ben ik de eerste die die het aandurft zijn eigen spel ten gehore te brengen!
    Ik speel hier het Altvioolconcert van Handel (Casadesus) op het Kerstconcert van de muziekschool waar ik (nog) les heb.
    Er zitten wel wat imperfecties in, maar al met al ben ik zeer tevreden!



    Groetjes, Laura.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Dat heb je mooi gedaan. Die alt klinkt prima. Wat ga je hierna studeren? Wellicht Stamitz? :)
     
  3. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Dankje!!
    Ik ben ook heel erg blij met deze alt, maar ga waarschijnlijk toch op zoek naar iets (nog) beters... dit is "slechts" een chineze fabrieks :/
    Ik ga nu Kol Nidrei van Bruch studeren! Met deze twee stukken ga ik toelatingsexamen doen in Arnhem, Zwolle en Utrecht :)
    Duss fingers-crossed (of juist niet haha)...
     
  4. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    CKC in Zoetermeer. Ik heb daar in dat orkest op dinsdag gespeeld. Je zou ook dit stuk voor alt kunnen studeren, de muziek staat er al bij:
    Vieuxtemps, Henry Capriccio 'Hommage à Paganin', Op.55 in C minor
    en de bladmuziek had ik gratis gedownload van http://imslp.org/wiki/Main_Page (linksonder Vieuxtemps invullen en dan staat ie bij 52. )
    Ik stond al eerder met een opname op deze site in mei. Nu heb ik het stuk op les behandeld en nu is m'n frozen shoulder al een stuk beter, dus zou het beter moeten kunnen, vooral de streek is belabberd:
    Op dit filmpje met m'n fotocamera op AVI en later omgezet met het programma Winavi naar WMV zie je me bewegen, anders dan jouw opname met foto.
    Maar ik hoef gelukkig geen toelatingsexamen te doen. Jij hebt misschien nog wel kans op het Youtubeorkest met dat stuk van componist Tan Dun.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  5. Lautje-Vla

    Lautje-Vla Laura

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    67
    Heb je op het CKC les??? Ik speelde dinsdag ook (op kaarsjesavond bedoel je toch?? of in het Rijnlands??)!! Wat een toeval! Bij wie heb je les?

    Die capriccio ken ik wel, maar is misschien nog net iets te hoog gegrepen. Voor mn toelating moet ik toch wat verstandiger kiezen, iets dat ik vrijwel foutloos kan spelen en me muzikaal volledig kan geven.

    Overigens is er ook een filmopname gemaakt, maar ik ben nogal a-technisch en krijg ik m niet op mn laptop.. Misschien komt er via via ooit nog een bewegend beeld van mijn uitvoering, maar tot die tijd zal men het met die foto moeten doen :p

    Groet!
     
  6. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Ik heb in het Rijnlands gespeeld. Les heb ik in Rotterdam. Misschien kan ik je helpen de bewegende beelden op Youtube te zetten. Is het een DVD VOB-bestand?
     
  7. Carl

    Carl

    Lid geworden:
    9 nov 2008
    Berichten:
    43
    Lautje, dat speel je mooi zeg, mijn complimenten. Dit luisterend zou je niet zeggen dat je speelt op een alt van chinese massa-productie.

    Succes met Kol Nidrei, en met je toelatings-examen.
     
  8. Shia

    Shia

    Lid geworden:
    27 aug 2008
    Berichten:
    63
    Erg mooi gespeeld! Bedankt dat je het met ons allen deelt.:)
     
  9. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    Ik vind dat je een mooi gedragen tempo hebt gekozen voor dit stuk "in de stijl van Händel". Heel mooi!

    Ik vind dat het belangrijkste moment van de muziek is het moment dat je aan het spelen bent. Zodra je achteraf gaat luisteren naar een gemaakte opname zullen de meeste spelers van zichzelf zeggen "Er zitten wel wat imperfecties in". Nou en?

    Muziek maken doe je op het moment zelf. Dat is het hoogtepunt van het werken met muziek. Ook al zal een kunstschilder wel een kijken naar zijn eigen werk: het werken eraan is vele malen spannender!

    Wel wat jammer dat jouw opname wat zacht en uit de verte klinkt. Maar dat is door een technicus de volgende keer zó op te lossen.

    Wat de klank van je altviool betreft: het is een beetje ten onrechte minachtend te doen over alle instrumenten van "Chinese makelij". Het gaat er toch om dat je een instrument vind dat bij je past ook al kan dat een paar jaar later best weer een ander instrument zijn (misschien wel van eigen bodem).

    Leuk, een toekomstige prof..... succes met het toelatingsexamen voor een superleuke opleiding!
     

Deel Deze Pagina