Hallo, ik ben nieuw hier.

Discussie in 'Overig' gestart door Nuria, 10 jun 2013.

1. Nuria

Nuria

Lid geworden:
    8 jun 2013
    Hallo allemaal,

Ik heb me gisteren op dit forum aangemeld en wat ik tot dusver hier heb gelezen lijkt me dit een geweldig forum.

Mij naam is Judith en ik begin aanstaande donderdag met mijn eerste celloles. Ik heb de klank van de cello altijd zo prachtig gevonden, maar les nemen kwam nooit in mijn gedachten op, muzikaliteit zat nu eenmaal niet in de familie... Echter, dankzij onze 9-jarige dochter die nu ruim vier maanden op vioolles zit, komen wij tegenwoordig wekelijks op de muziekschool. Onlangs op een open dag van de muziekschool nam ik een cello in handen, deed een paar strijkjes en was onmiddellijk verkocht.

Na een proefles bij een geweldig leuke docente besloot ik de uitdaging aan te gaan en mijn ontdekkingsreis in de wereld van het muziek maken te beginnen. Ik weet niet waartoe het zal leiden, ik heb geen idee of ik muzikale aanleg heb, ik heb nog nooit een instrument bespeeld of het notenschrift leren lezen, maar het voelt zo goed en spannend om het te gaan doen! Wie weet speel ik over een tijdje met mijn dochter samen....

Groet, Judith

2. jos22

jos22

Lid geworden:
    8 mrt 2009
    hoi Judith,

Een van de mooie dingen van ouderschap is de tweede kans die je geboden wordt op leerprocessen die je zelf hebt misgelopen toen je jong was.
    Jouw verhaal is exact dat van mij 7 jaar geleden. Ook een dochter met vioolles en ik die verliefd werd op de cello.
    Intussen ben ik vele frustraties verder, want cellospelen gaat niet altijd even makkelijk. Maar ik ben ook heel veel verder gekomen dan ik ooit had durven dromen.
    Ik luister nu zo anders en vooral verrijkter naar muziek, stomweg omdat ik er nu meer bewust mee bezig ben.

Ik wens je een hele mooie ontdekkingsreis. En als er eens een frustratiemomentje komt, dan kom je gewoon even je nood klagen op dit forum, en pak je daarna de draad weer op.

Jos

3. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Welkom Judith!

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Zo is het! ;)
    Ook van mij een hartelijk welkom Judith.

5. Nuria

Nuria

Lid geworden:
    8 jun 2013
    Hartelijk dank voor jullie welkomstberichtjes tot dusver.

Jos, wat leuk om de overeenkomsten te lezen in jouw verhaal! Je verwoordt het mooi:"een van de mooie dingen van ouderschap is de tweede kans die je geboden wordt op leerprocessen die je zelf hebt misgelopen toen je jong was." Het voelt grappig om het dankzij mijn dochter te gaan leren. Ik lees uit jouw bericht dat het cellospelen jou na 7 jaar ontwikkeling nog steeds veel voldoening geeft.

Ik zal het forum inderdaad gebruiken om mijn cellolief en -leed op te delen en veel theoretische kennis op te doen.

Gr. Judith

6. Guofan

Guofan

Lid geworden:
    18 apr 2012
    Hoikes

Ik heb nu net bijna mijn eerste jaar erop zitten en ik moet zeggen dat het toch heel leerrijk is geweest.
    Mijn conslusies na een jaar :

Dat ik veel te veel druk uitoefen op mijn linkerhand bij de vingerzetting, waardoor ik na een tijdje geen kracht meer heb...
    Idem voor rechterhand met de strijkstok. Pijn aan de bovenarm van veel te hoog te strijken (zeker bij de hoge snaar)
    Eeltvorming op mijn wijsvinger van de vingerwisseling naar mol en kruis (b en #)
    Krassende geluiden en veel te weinig geluid die uit de lage snaar komt (meer drukken denk ik dan...)
    Veel op mijn broek of klankkast gestreken ook dit jaar (vooral bij de hoge snaren) :)
    Maar volgens de leraar toch een grote onderscheiding waard dit jaar...
    Wie tips, videomateriaal van youtube kent...waarin bovenstaande iets beter wordt getoond...

7. jos22

jos22

Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Heel herkenbaar, ook na 7 jaar. Maar het gaat wel steeds beter hoor.

Deel Deze Pagina