Hebt u deze al gezien?

Discussie in 'Overig' gestart door BertBoonVioolbouw, 21 sep 2004.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
  2. Christoff

    Christoff

    Lid geworden:
    22 mrt 2004
    Berichten:
    96
    Toevallig net 3 minuten geleden op marktplaats zitten zoeken op violen. Kwam deze ook tegen. Geinig dat ze het zo maken, maar het ziet er niet echt aantrekkelijk uit, 'my first Sony'. Bijna net zo erg als die gelige chinese fabrieksviolen.
     
  3. Peter

    Peter

    Lid geworden:
    1 mei 2003
    Berichten:
    24
    Met spoiler zou ik hem mooier vinden.
     
  4. Anner

    Anner

    Lid geworden:
    30 apr 2004
    Berichten:
    20
    Homepage:
    Het lijkt me dat je een viool eigenlijk op de klank uitkiest, en of je er lekker op kunt spelen. Pas daarna komt de kleur (het helpt natuurlijk wel mee als je die mooi vindt). Ik denk alleen dat ze zo'n wilde kleur in een orkest niet zo vinden passen.
     
  5. Christoff

    Christoff

    Lid geworden:
    22 mrt 2004
    Berichten:
    96
    Bij mij is kleur dus ook belangrijk! Als ik met het kiezen van violen een lelijke en een mooie kleur heb en de lelijke kleur klinkt het mooist kijk ik toch nog liever even verder.
    Gelukkig was mijn alt die ik uitzocht en die ik zo mooi van lak vind ook de mooiste qua klank! (w)

    In een orkest zou zo'n blauwe viool idd wel maf staan! Zouden ze dat toelaten? (v)
     
  6. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Peter ?

    Laag profiel snaren en een bulderende kam (fluori oranje of rood)
    300 watt versterker er aan hangen?

    Kortom: 'K houd hier niet van.

    Geef mij maar een viool en geen teletubbie

    CU
     
  7. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    ik vind het wel geinig. deze kleur is niet mooi, maar eerst stond er ook een groene op marktplaats en die vond ik echt wel grappig! het is weer eens iets anders, het hoeft toch niet altijd zo standaard en saai. Dat vind ik ook altijd van die klassieke concerten: de muziek is prachtig, maar de sfeer eromheen is vaak zooooooo ouderwets (l) . Alles op zijn tijd wat mij betreft, dus ook een flitsende viool mag er wel eens lekker tussendoor!!!!
     
  8. Christoff

    Christoff

    Lid geworden:
    22 mrt 2004
    Berichten:
    96
    Dat van die sfeer bij klassieke concerten heb ik nog nooit begrepen. Vanaf het moment dat ik rond mn 16e voor het eerst naar concerten ging waardeer ik juist die sfeer (w)
     
  9. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Heb ik wat aan mijn ogen, of is de afgebeelde viool niet blauw maar groen?? (v)

    Ja, je kunt ervan houden, maar ik heb toch liever een bruinachtige... dat ziet er toch minder uit als Fisher Price of Mattel.
    Misschien leuk als kinderviool, maar daarvoor is ie weer te groot...
     
  10. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    tja, het is ook niet zo dat de sfeer niet goed is, maar alles moet altijd zo ontzettend serieus en mensen kijken ook altijd of heel chagrijnig of heel belangrijk, terwijl de klassieke muziek ook lang niet altijd serieuze 'onderwerpen' had. Ik mag die concerten wel waarbij er wat meeer interactie is met de zaal, zonder overigens meteen in meezing concerten te belanden.

    Ik zou ook niet met deze blwuwe (inderdaad voor mijn ogen ook meer groenige) viool in een symphonieorkest wagner gaan spelen, maar voor een andere gelegenheid kan het juist erg leuk zijn zo'n gekleurde viool. (en laten we duidelijk zijn: deze kleur vind ik dus niet mooi, maar er zijn ook violen met wel een mooie kleur!)
     
  11. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Ik heb met belangstelling de reacties gelezen.
    De viool heb ik inmiddels verkocht aan een mevrouw die wel voor de kleur is gevallen.


    [edit](Dit bericht is door Geert bijgewerkt op 27/07/2005 om 21:55 uur)[/edit]
     
  12. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    De advertentie op Marktplaats bestaat niet meer.



    [edit](Dit bericht is door Geert bijgewerkt op 27/07/2005 om 21:57 uur)[/edit]
     
  13. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Van mij mag het, er zijn ook 'klassiek uitziende' violen die bijna oranje zijn, dat vind ik erg lelijk.
    Maar de kleur lijkt me verder niet meer dan een detail, of wel? Niet iets om je druk over te gaan maken, toch?
     
  14. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
  15. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Ja, hoe zou die klinken ? (s)
    Ik ben benieuwd...


    [edit](Dit bericht is door Andrea bijgewerkt op 04/10/2004 om 16:20 uur)[/edit]
     
  16. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    (w) vind em wel leuk!! wil er ook wel een (als ie klinkt natuurlijk). Als dan "der seegrune geige nr.2" is uitgevoerd kunnen we wel starten met "Silbersonate fur violin opus 3" (o)

    Geert, je had er toch nog een?? Welke kleur heeft die eigenlijk? heb je daar ook een foto van?
     
  17. Annemieke

    Annemieke

    Lid geworden:
    16 aug 2003
    Berichten:
    38
    Homepage:
    Ik vind het allemaal erg hip, maar bij dit soort violen heb ik toch het gevoel dat er meer aandacht aan het uiterlijk dan aan de klank is besteed... En waar gaat het nou uiteindelijk om??
     
  18. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    tja, ik ben ook verliefd op mijn vriendje om zijn innerlijk, maar ik vind het ook wel prettig dat hij er leuk uitziet. Waar hebben we het over. Het mag toch goed klinken en er ook eens leuk, hip, anders of gewoon grappig uitzien. Dat sluit elkaar toch niet uit?!?!?!
     
  19. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000



    [edit](Dit bericht is door Geert bijgewerkt op 30/10/2005 om 20:52 uur)[/edit]
     
  20. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Ach, het leven is al serieus genoeg. Dit is gewoon een leuk grapje.




    [edit](Dit bericht is door Geert bijgewerkt op 30/10/2005 om 20:53 uur)[/edit]
     

Deel Deze Pagina