Ik vond het zo'n leuk idee, dus bij deze plaats ik ook een paar foto's, en dan... raden maar! In welk land / streek is de viool gebouwd. (twee antwoorden tel ik goed) Wat is het bouwjaar (er zit geen etiket in maar ik weet wanneer de viool ongeveer is gebouwd, je mag er 10 jaar vanaf zitten) Wat is de huidige handelswaarde? Je mag er 10% naast zitten. Ieder kan maximaal 3 maal een poging wagen. En minimaal 2 antwoorden moeten min of meer goed zijn. Diegene die het beste antwoord geeft krijgt als prijs, een gloednieuwe E-snaar van Pirastro!
En als cellisten meedoen en winnen...krijgen ze dan een a snaar van Pirastro? 1. Frans 2. 1900-1940 3. 800 euro
Ach, ik win toch niet. En anders ga ik die e-snaar inzetten bij het kwisje dat ik in gedachten heb. Dan moet er wel een violist winnen anders moet ik iets bedenken voor een cellist.
Gokken mag he? Want ik heb geen idee hoe je een viool moet herkennen van een plaatje. 1. België 2. 1925 3. 999 euro Vraag van mij: hoe klinkt deze viool?
Neen, dat kan niet! Als je naar de leeftijd vraagt moet je geen bouwjaar verwachten. Ik zou willen voorstellen de vraagstelling te veranderen in: 2. wat is het bouwjaar? Anders krijg je allemaal foute antwoorden.