Het recycle orkest

Discussie in 'Overig' gestart door Henri Vieuxtemps, 12 dec 2012.

1. Henri Vieuxtemps

Henri Vieuxtemps ♫ ♪

Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Sommige mensen hebben te weinig geld om een houten viool of cello te kopen, zoals mensen in Paraguay die op vuilnisbelten leven en van het verkopen van gerecycled afval moeten rondkomen. Maar van afval kan je ook een viool of cello maken. Volgend ideetje voor de 4e cello Bachsuites cd door Pieter Wispelweij maar dan op een cello gemaakt van een olievat:

Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. pleunie

pleunie

Lid geworden:
    29 sep 2004
    soms is het ook weleens goed als het dag rustig is... ga je vanzelf bij de oude berichten neuzen ;)

En wow, deze bijdrage had ik toch niet willen missen. Wat knap gedaan. En het ziet er overigens ook allemaal bijzonder hip uit :D
    De link naar de lange versie doet het niet meer, maar ik ga eens zoeken op youtube van wie deze jongeren bijvoorbeeld les krijgen. Ik heb altijd andere beelden bij sloppenwijken en hier zitten sommige kinderen me toch een partij goed te spelen!

3. Willeke_D

Willeke_D ♫ ♪

Lid geworden:
    12 nov 2010
    Ik heb de post van Henri aangepast en de link naar de langere versie weggehaald, deze is inderdaad niet meer beschikbaar.

4. remi

remi ♫ ♪

Lid geworden:
    11 mei 2004
  5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Geweldig wat men daar doet! Hoeveel muziek voor deze overwegend jonge mensen betekent is duidelijk waarneembaar.

Wat me overigens opviel was dat de strijkers allemaal een mooie 'echte' strijkstok hadden. Ik vermoed van pernambucohout. Dat schijnt moeilijk te maken te zijn van restafval.

Deel Deze Pagina