Hoe kom ik aan een viool-bouwpakket?

Discussie in 'Viool' gestart door Shia, 23 dec 2008.

  1. Shia

    Shia

    Lid geworden:
    27 aug 2008
    Berichten:
    63
    Ik kreeg laatst te horen dat er mensen zijn die hun viool soms zelf maken. Dat leek mij ook heel leuk, maar hoe gaat dat precies? Is daar een bouwpakket voor? Zoja, waar kun je dat krijgen? En wat zijn de kosten daarvan? Het lijkt mij erg leuk om zelf een viooltje te knutselen waar op gespeeld kan worden.:)

    Alvast bedankt als jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! :)
     
  2. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Aan een bouwpakket voor viool kan ik je niet helpen. Ik denk ook niet dat het bestaat.
    Ik weet wel, dat er bij de Vereniging voor Huismuziek, afdeling Bouwerskontakt een bouwgroep is, die zich bezig houdt met vioolbouw. Daar kan je dus je eigen viool leren bouwen. :)
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ja, maar dat wordt natuurlijk niet bedoeld! Is ook geen bouwpakket toch?

    Ik heb even het internet afgespeurd en een bouwpakket bestaat zeker wel. Even een paar buitenlandse, want in Nederland heb ik (nog) niet kunnen vinden. De prijzen vallen me tegen moet ik zeggen.

    http://larkinthemorning.com/product.asp?pn=VIO063&Violin Kit=&bhcd2=1230066454

    https://www.stewmac.com/kits-and-projects/instrument-kits/violin-kits/fiddle-kit/

    Voor wat de laatste site betreft, geeft deze ook nog een heel aardige 'kit instructie' waarbij je in een paar zinnen begeleid wordt in de uitvoering van de meest essentiële vioolbouwtechnieken. Met een paar plaatjes erbij. Echter: het lijkt simpeler dan het is!
     
  4. Shia

    Shia

    Lid geworden:
    27 aug 2008
    Berichten:
    63
    Bedankt! Voor de prijs kun je net zo goed een kant en klare kopen maar goed. Ik kijk wel verder. Nu weet ik in ieder geval dat het echt te koop is.:)

    Bedankt

    En de instructies lezen is inderdaad interessant.
     

Deel Deze Pagina