Hoe vaak en hoe lang vioolles (beginner)

Discussie in 'Viool' gestart door FrederiqueJ, 27 nov 2016.

  1. FrederiqueJ

    FrederiqueJ

    Lid geworden:
    26 nov 2016
    Berichten:
    2
    Hallo allemaal!

    Ik kijk inmiddels 2 weken stiekem mee op dit forum, omdat ik zoveel mogelijk informatie op wil doen over viool leren spelen. Ik zal mij even kort voorstellen: Ik ben Frederique, 21 jaar oud en woonachtig in Utrecht. Ik heb al een aantal jaar de stille wens om viool te leren spelen en nadat ik naar een concert van Hans Zimmer ben geweest wil ik niets liever dan meteen beginnen! Ik heb totaal geen ervaring met instrumenten bespelen (ooit wel noten geleerd op de middelbare school maar dat is weer helemaal verdwenen).

    Nu heb ik op dit forum de volgende zaken al geleerd:
    - Huur altijd eerst een viool als je begint met spelen
    - Neem vioolles zodat je op een juiste manier leer viool spelen (i.p.v. bijvoorbeeld zelf via internet leren spelen)

    Ik ben een student en heb het niet heel breed. De vioollessen en het huren van de viool zal ik zelf moeten betalen. Vandaar dat ik ook goed rondkijk waar ik redelijk goedkope lessen kan krijgen (ik begrijp dat veel docenten hun brood verdienen met o.a. het geven van vioolles). Ik heb een aantal vragen over de lessen:

    - Als je net begint met vioollessen, hoe lang moet een les dan duren? 30, 45 of 60 minuten? (30 minuten is bijvoorbeeld het goedkoopst, maar leer ik ook voldoende in die tijd als beginner? Ik heb hier totaal geen verstand van)