Hoi iedereen, Ik wil al sinds ik heel klein ben viool spelen maar ben er nooit echt mee begonnen. Tot nu, ik wil graag een viool kopen en er een beetje mee spelen en daarna lessen volgen. Maar ik weet eigelijk helemaal niks van violen af. Kan iemand mij meschien helpen? Alvast bedankt!
Hoi BenEight, tja, misschien een dooddoener, maar het beste advies dat ik je kan geven is: zoek en vioolbouwer bij je in de buurt en huur eerst eens een instrument. Voor weinig geld koop je alleen wat wij de 'sigarenkistjes' noemen. En het is echt niet leuk om te spelen op een instrument waar je gewoon geen mooi geluid uit kunt krijgen. En om nu meteen 1000 euro neer te leggen terwijl je helemaal niet weet wat je wilt is ook wel jammer van het geld is mijn mening. Bij veel bouwers en ook bij de meeste muziekscholen kun je ook voor een bepaalde tijd een viool huren om er eerst eens kennis mee te maken. In ieder geval heel veel succes!! En dat je er net zoveel plezier aan mag beleven als ik (wij als ik voor de rest mag spreken?) groetjes, Pleunie
Ik speel ook nog niet zo lang viool. Ik ben destijds begonnen met een goedkopie via marktplaats.nl Toen heb ik ook les genomen, particulier van iemand die reeds tientallen jaren werkzaam is bij een muziekschool bij mij in de buurt, en ok les geeft aan particulieren. Na een half jaar op deze goedkopie te hebben gespeeld, en besloten te hebben, viool te blijven spelen. heb ik een viool bj een vioolbouwer gekocht met een andere strijkstok. ALs je het nog niet zeker of je viool zult blijven spelen en je budget niet zo groot is, kun je ook een viool huren. Bij die vioolbouwer waar ik toen m´n tweede viool heb gekocht, kun je ook violen huren, voor al 100 Euro per jaar. Natuurlijk komt daar het lesgeld nog bij, maar dit kun je als je het particulier oplost, dus buiten de muziekschool om, vaak zelf een beetje in de hand houden. Je kunt vaak een les nemen op een datum die je zelf het beste uitkomt en daarna gelijk betalen. Groet en succes, Corne