Geachte strijkers! Voor mijn stage ga ik een bladmuziek site opzetten, maar omdat de website niet als andere standaard online bladmuziek site's wordt, ben ik benieuwd naar wat jullie bereid zijn te betalen voor bladmuziek. (zonder rekening te houden met het stuk of componist dus alléén de aantal pagina's). Vandaar de vraag of jullie een enquête willen invullen met maar 8 vragen! De enquête: http://www.surveymonkey.com/s/QWBQNMK Ik speel zelf Altviool en wil na mijn opleiding applicatie ontwikkeling, naar het Koninklijke Conservatorium gaan dus ik vind het een erg leuke opdracht! Als jullie meer muzikanten kennen zou ik het heel fijn vinden als jullie de link zouden willen door sturen! Met vriendelijke groet, Kichen.
Bete Kichen, aan het eind van de enquête wordt gevraagd je e-mailadres te geven om op de hoogte te blijven en om deel te nemen aan de testfase. Kun je wat meer vertellen over die 'testfase'? Wat houdt dat precies in? Frits
Dus wie *niet* geïnteresseerd is in wat mensen voor bladmuziek willen betalen, heeft een *standaard on-line bladmuziek-site*? Hoe kom je daar bij? Hoe kom je er bij dat 'het stuk' of 'de componist' niet van invloed zouden zijn op de prijs? Gewoon zomaar? Ik begrijp dat jij ons wilt vragen die enquête in te vullen. Maar ik begrijp het 'vandaar' niet. Vanwaar? Omdat je een niet-standaard website wilt maken waarbij het niet uitmaakt wie de componist is? Hoezo 'dus'? Vinden gewone violisten dit dan geen leuke opdracht? Of vinden altviolisten zonder opleiding applicatieontwikkeling dit geen leuke opdracht? Of vind je het gewoon een leuke opdracht zonder dat het te maken heeft met je altviool? Dus als we geen andere muzikanten kennen, zou je het niet fijn vinden als we de link willen 'door sturen'? Dan lijkt me een waarschuwing op zijn plaats. Kichen, hoeveel studiepunten verdien je met andere mensen jouw vragenlijst laten invullen door het droppen van een berichtje in een forum?
Beste Frits, dank voor je snelle reactie! Ja dat klopt, ik heb voor de beta versie van de website een aantal mensen nodig die de website kunnen beoordelen op de look and feel. De testfase is de laatste fase waar mee ik me bezig ga houden er zal een testplan komen en acceptatietest maar dat is nog voor later. ------------------------------------------------------------------------------------------ Wauw hminkema wat verbaasd me jou reactie enorm. Wat een ophef maak je hierover en wat verdraai je mijn woorden enorm, ik heb totaal geen zin om mijn energie te steken in iemand die zo neerbuigend tegenover een simpele vraag doet. Maar goed ik zal je vragen maar beantwoorden aangezien je er veel tijd in hebt gestoken en je het niet snapt. "Dus wie *niet* geïnteresseerd is in wat mensen voor bladmuziek willen betalen, heeft een *standaard on-line bladmuziek-site*? Hoe kom je daar bij?" Hoe kom jij daarbij? Dat maak jij ervan, er zit een zelfde module dat word gebruikt bij bijna alle bladmuzieksite's wij gaan dat anders doen. "Hoe kom je er bij dat 'het stuk' of 'de componist' niet van invloed zouden zijn op de prijs? Gewoon zomaar?" Ik heb niet gezegd dat dat geen invloed heeft ik weet dat dat invloed heeft maar omdat dat niet van belang is bij ons nieuwe concept vermeld ik dat erbij voor de duidelijkheid. Dus niet zomaar nee. Ik begrijp dat jij ons wilt vragen die enquête in te vullen. Maar ik begrijp het 'vandaar' niet. Vanwaar? Omdat je een niet-standaard website wilt maken waarbij het niet uitmaakt wie de componist is? Wat maakt dat vandaar nou uit? Omdat ik bezig ben met een onderzoek naar wat mensen gemiddeld betalen voor bladmuziek! Hoezo 'dus'? Vinden gewone violisten dit dan geen leuke opdracht? Of vinden altviolisten zonder opleiding applicatieontwikkeling dit geen leuke opdracht? Of vind je het gewoon een leuke opdracht zonder dat het te maken heeft met je altviool? ... Je maakt me dag wel goed zeg met al die grappige opvattingen haha... Omdat ik Altviool speel vind ik het leuk om een website op te zetten waar mensen bladmuziek vandaan kunnen downloaden. Dus als we geen andere muzikanten kennen, zou je het niet fijn vinden als we de link willen 'door sturen'? Dan lijkt me een waarschuwing op zijn plaats. Ja lijkt je dat een waarschuwing? Het onderzoek is alleen gericht op mensen die een muziekinstrument bespelen muzikanten dus. Als non-muziekanten de enquete zouden invullen zou ik er geen relevante informatie uit krijgen. Kichen, hoeveel studiepunten verdien je met andere mensen jouw vragenlijst laten invullen door het droppen van een berichtje in een forum? hminkema, geen want dit is puur eigen initiatief om het mezelf makkelijker te maken. En voor de toekomstige gebruikers ook. Hartelijke groeten, Kichen.
Ik ben zojuist voor minder dan 30 dollar (omgerekend 21,75 euro!) per jaar lid geworden van www.music-scoresdotcom. De website is niet heel handig ingericht, vind ik, maar je kunt midi beluisteren en ze hebben een groot bestand (iets minder dan 3.000). Voor een jaartje kom ik hier een flink eind mee als beginnend cello speler en voor wat pianostukken. Ik weet niet wat de kwaliteit van de stukken is voor gevorderde spelers. Sorry, ben niet zo'n enquete mens. Succes!