Goedendag, ik ben op zoek naar een viool en heb er totaal geen verstand van.. Op marktplaats vond ik een link, maar ik weet niet wat ik ervan denken moet: http://muziek.marktplaats.nl/strijkinstrumenten-violen-en-altviolen/538022289-professionele-viool-inclusief-koffer-accessoires-zwart.html?return=eJxNjVsKgzAQAO8i2D%2BNiVBLRIq9SdAUt3mSrKVYevdu6E8hbGaGhVWSyzfIbsxSdGdZZa3Sso0bYpSMmRC1b51KBqNVCnPrLXP7Ado02jfgM6bdaY%2FaM0J4mP%2FUPCFY%2Bugpiz9hC%2B8H3m7o7PVlJ35a84Sh7mde9zdLYx7EpaAojVYLI%2FEBkTDf10xCFEvsCBz12dPJBAtpyEAuTjHuU1eNny86v0nB&df=1&fta=eNpFkUtuAyEQRO%2FCwmuaP418hVzBYvg4I43jkRk7KJbvHmAiR2we3UU1FB41PgsaJPfbcnr4pRBXULV9XY5wiOW4XRHcAqiZcQtD4LptN%2FyZV1dyLOjWDam7rPh1v6TbHNy1zMgO63o%2F0u4lkKz%2BnIibm09BjmSOYwhnDAmfbKIh0Monb6KMqoHNOgvZIUkRbIOJM4hQIRsbs5GVUZCC%2B9CAsiwEq0GpJPnUO8JLCDuwiQ8QAXbgkMQwpiaKXuHWSDNaNnO7i3XWe8UKv2u0VRWS8TKnPECBgNGi2o5ZYAWX%2F3dvFZr97kwTS0NDvaV5F7MwnKnROg2QkNUADu3UO4whbqu%2Bc2ovzjFq2cLIImmWe5TQUt2uq4%2FltKSv8%2FbZ01atYZFcfD31D2iZR4RebLH7b%2BI%2B%2FvBBnEeKz9frF%2FcTlk8%3D&fta_ind=33&fs=1&thumb_click=1#photoGallery Nu zag ik nog iets, namelijk http://www.muziekfun.nl/magentomf/nl/strijkinstrumenten/viool.html. Daar zijn ze ook niet duur. Is dit een beetje wat? Ik wil namelijk gewoon kijken of ik het leuk vind en koop eventueel later een duurdere.
De 2e link werkt bij mij niet. De 1e helaas wel. Er staan op dit forum voldoende onderwerpen over goedkope violen dus laat ik het kort houden: als je zeker wilt weten dat je nooit verder viool gaat spelen, koop dan de viool zoals deze is aangeboden. Er zit waarschijnlijk een certificaat van mislukking bij. Wil je serieus een viool proberen, neem dan contact op met een gediplomeerde vioolbouwer in je regio en huur daar (tijdelijk) een fatsoenlijke viool. Zoek daarna een gediplomeerde docent in je regio en schrijf je in voor vioolles. (deze 2 stappen mogen ook in omgekeerde volgorde worden uitgevoerd)
Hoi! Ik heb een heel mooie viool waar ik sinds een jaar niet meer op speel, en ik gun haar een fijne nieuwe violist(e). Het is een tsjech die ik nu ruim 6 jaar geleden in den haag bij vioolbouwer Katarina kocht. Als je nogsteeds op zoek bent en wat foto's wil hebben van mijn viool incl GEWA koffer, strijkstok en kinsteun, stuur me dan een mailtje: roufaida.a@gmail.com
Ik ben het niet helemaal met je eens, het kan ook goedkomen met zo'n hele goedkope viool.. Zelf speel ik ook op een viool die erg goedkoop was (80,-), en ik speel na 4 jaar nog steeds viool en ik kan er ook gewoon Vivaldi op spelen.. ;-) Wel moet ik zeggen dat wil je echt genieten van het vioolspel je beter niet zo'n goedkope viool kunt kopen.. Ik vind de klank van mijn viool namelijk echt niet mooi, en wil ook nog een keer een betere kopen..