Instrumentenbouw Gent

Discussie in 'Overig' gestart door perenelle, 9 jul 2015.

  1. perenelle

    perenelle

    Lid geworden:
    17 jan 2015
    Berichten:
    90
    Hey!
    Ik wil eigenlijk dolgraag vioolbouwer (ook cello's en alten, natuurlijk) worden.
    Als ik in België blijf (het buitenland is helaas geen optie :(), dan kan ik kiezen tussen CmbPuurs, ILSA en Master Instrumentenbouw in Gent.
    Het laatste leek me de beste optie, maar nu heb ik ergens gehoord dat die opleiding niet zó schitterend is. Weet iemand hier iets meer over?
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Beste Perenelle, misschien is het een goed idee om eens wat vioolbouwers in Vlaanderen en Brussel te bellen en daar te vragen welke opleiding zij het best inschatten als kansrijk begin van een professionele carrière.
     
    perenelle vindt dit leuk.
  3. perenelle

    perenelle

    Lid geworden:
    17 jan 2015
    Berichten:
    90
    Daar zal ik eens werk van maken! :)
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Die site van de vioolweb werkt niet naar behoren. Heel veel van wat ik aanklik opent niet in een nieuw venster, je kunt wachten wat je wilt. Hebben jullie dat ook?
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Via vioolweb heb ik doorgeklikt naar die vioobouwschool in Antwerpen. Dat werkte dus wél.
    De links in die paarse vlakken willen wel goed doorlinken naar een site. Als ik op dat rijtje klik waar 'vioolbouwers' staan, dan gebeurt er inderdaad niets. Als je een eind naar onder gaat en in het rijtje onder 'aquarius' gaat klikken, gaat het weer wél goed. De site heeft dus wat linkjes die op 'grijs' staan, maar verder gaat er veel wél goed.
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Ja, de vioolbouwschool in Antwerpen werkt wel, hoewel daar weer een aantal items is wat nog moet worden ingevuld. Ik krijg de indruk dat de website (vioolweb) niet erg actief is. Laatste bericht uit 2014.
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    De site vioolweb dateert uit het stenen tijdperk van het internet en wordt naar mijn indruk niet meer actief bijgehouden.
     
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Er wordt qua actualiteit 'gevaren' op wat de muziekgezelschappen die hun website gelinkt hebben, bijhouden.
    En die houden het keurig bij, dus kun je b.v. bij het Atlas Ensemble zien wat ze voor het komend seizoen in petto heben. En ook bijv. het Apollo Ensemble met bijv. hun Haydn Festival eind oktober. Bij ons kan men ook aankondigingen posten voor projecten, concerten e.d. Vioolweb kan nog steeds een nuttig prikbord zijn, met vrijstelling voor discussie;).
     

Deel Deze Pagina