introductie nieuwe snaar Infeld Pi

Discussie in 'Viool' gestart door BertBoonVioolbouw, 11 feb 2010.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Thomastik Infeld heeft een nieuwe vioolsnaar geintroduceerd onder de naam
    Peter Infeld. De verpakking is getooid met de letter griekse letter Pi. Vanaf heden leverbaar

    http://strijkers.net/index.php?main_page=index&cPath=1_316

    De prijs schept hoge verwachtingen. Ik heb nog geen ervaringen of testresultaten gehoord. Uiteraard ben ik benieuwd naar ervaringen van forumleden.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Bert, ik vind dit meer advertentie dan informatie. Dus op het randje van toelaatbaarheid. Ik ben nu toch genoodzaakt binnenkort de Regels aan te scherpen.

    De nieuwe Pi-snaren:
    Of de bewering: hoge prijs staat gelijk met hoge kwaliteit juist is, moet voor deze snaren nog bewezen worden. Echter, wie dit verband hanteert, kon nog wel eens tot een geheel andere conclusie komen, wanneer dezelfde set elders veel voordeliger te krijgen is.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Oneens: het is geheel binnen de regels.
     
  4. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Ik ben het met Bert eens. Het is prima om ervaringen van gebruikers op een rijtje te hebben. Je komt dat op computerforums ook tegen bij een nieuw product.
    Tenslotte is dit een strijkersforum, waar ook nieuwe producten voor strijkers, bediscussieerd moeten kunnen worden, volgens mij. :)
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Wanneer Bert bedoeld heeft de lezers uit te nodigen tot het verstrekken van informatie over deze snaren is dat prima. Ook vind ik prima, dat hij ons op de hoogte brengt van een nieuw op de markt gekomen product, hoewel dit type snaren er al een tijdje is. Dit soort informatie heeft nut en kan iemand op een idee brengen of tot een oplossing voeren voor een bepaald probleem.
    Dus Alexander, ik heb geen moeite met informatie over nieuwe producten. Maar wat mij dan stoort is het promoten van de verkrijgbaarheid bij Bert. Lijkt me logisch dat hij ze dan ook zelf in de verkoop heeft, anders kom je er niet mee op de proppen. Enige terughoudendheid in dezen kan al voldoende zijn.

    Dat Bert met zijn post niet in strijd handelt met de huidige Regels heb ik eerder toegegeven. Ik heb geschreven dat ik deze manier 'op het randje vind' en mij doet bezinnen een scherpere formulering te gaan verzinnen. Wat ik wil voorkomen is, dat dit forum gebruikt gaat worden als advertentiemedium. Wanneer iemand een webwinkel heeft, kan dat heel gemakkelijk gebeuren. Ik wil ook niet voor de een strenger zijn dan voor de ander, naar persoonlijke willekeur. Dat kun je alleen maar voorkomen door een duidelijke (= eenduidige) formulering, zodat een ieder weet waaraan hij of zij zich te houden heeft. Zoals de Regels nu zijn geformuleerd over 'commerciële doelen' is er ruimte voor verschillende opvatting. Zo lang die ruimte bestaat is er geen eenduidigheid.
     
  6. M.

    M. M.

    Lid geworden:
    17 mei 2008
    Berichten:
    110
    Oooo wat een geklets allemaal...

    Koop gewoon Evah Pirazzi ;)
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    De regels zoals ze tot nu waren zijn wat mij betreft prima en Frits zelf lijkt me de enige die er last van heeft. Nog meer regels en betutteling en het forum gaat alleen nog maar over de trotse presentatie van "zelfgefabriekte vioollijmklemmen van bezemstelen met meubelviltjes" in perfect zuiver en spellingsgecontroleerd Nederlands, dat wel.
    Fijn weekeinde allemaal!
     

Deel Deze Pagina