Is deze viool de moeite waard?

Discussie in 'Viool' gestart door Piet1234, 1 jul 2015.

1. Piet1234

Piet1234

Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Hallo Iedereen,

Ik heb vandaag deze viool gekocht via internet. Ik had gehoopt dat het een fijne viool zou zijn om op te spelen, alleen ziet de viool er echt heel slecht uit en het blijkt een 3/4 te zijn... Kan iemand mij aangeven of het de moeite waard is om op te laten knappen?

http://beta.myalbum.com/album/iisX3vQ4DJXR

2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Zonder die vreselijk uitgevoerde reparaties aan het bovenblad wellicht, onder voorwaarde dat je er enige honderden euro's voor over zou hebben om een speelbare 3/4 in je handen te hebben, maar wat moet een volwassene met een 3/4? In deze staat is deze viool niets waard en gezien de reparatie wordt het ook niets: ik hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt en dat je niet meer dan één tientje hebt vergokt.

Laatst bewerkt: 1 jul 2015
  3. Piet1234

Piet1234

Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Beste Bert,

Hartelijk dank voor uw reactie.
    Klopt, ik heb niks aan een 3/4 viool maar wist niet wat ik er mee moest doen, vandaar dat ik dacht aan een reparatie.
    Er zat wel een leuke kist bij, dan bekijk ik het maar positief ;-)
    In ieder geval bedankt voor de informatie.

4. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    En het lijkt zo'n mooi gevlamde viool maar zo te zien is dat er op geschilderd.

5. Piet1234

Piet1234

Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Daarom heb ik m ook gekocht Geert... Maar is toch wel echt gevlamd en er niet opgetekend. Alleen is het bovenblad inderdaad zo jammer.

6. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Dacht ook dat het erop was geschilderd omdat op verschillende foto's de vlammen gelijk lijken te zijn.
    Ik dacht dat ze dat het Moiré effect noemen als de houtvlammen veranderen bij een andere stand van het hout.

Geert vindt dit leuk.
  7. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Piet, als ik deze foto's zou zien op Marktplaats zou ik dat eerlijk gezegd niet geloven. Ik ben er n.l. al eerder eens ingetuind. Alleen bij beweging in het licht kan je zien of de vlam echt is of niet.

Laatst bewerkt: 2 jul 2015
  8. Piet1234

Piet1234

Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Ik zal er binnenkort nog eens wat meer fotos van maken. Ik meen toch echt dat het wel echt gevlamd is... Maar ik kan me vergissen uiteraard.

9. Piet1234

Piet1234

Lid geworden:
    1 mrt 2015
    Geert, In het licht "beweegt" de vlam, vandaar dat ik ervanuit ga dat die echt is

10. Piet1234

Piet1234

Lid geworden:
    1 mrt 2015
  11. Geert

Geert Geert

Lid geworden:
    30 sep 2004
    Is prima, ik vroeg het me gewoon af. Ik zou zeggen op Marktplaats proberen te verkopen en dan op zoek naar iets anders.

Deel Deze Pagina