Hallo Iedereen, Ik heb vandaag deze viool gekocht via internet. Ik had gehoopt dat het een fijne viool zou zijn om op te spelen, alleen ziet de viool er echt heel slecht uit en het blijkt een 3/4 te zijn... Kan iemand mij aangeven of het de moeite waard is om op te laten knappen? http://beta.myalbum.com/album/iisX3vQ4DJXR
Zonder die vreselijk uitgevoerde reparaties aan het bovenblad wellicht, onder voorwaarde dat je er enige honderden euro's voor over zou hebben om een speelbare 3/4 in je handen te hebben, maar wat moet een volwassene met een 3/4? In deze staat is deze viool niets waard en gezien de reparatie wordt het ook niets: ik hoop dat je er niet te veel voor betaald hebt en dat je niet meer dan één tientje hebt vergokt.
Beste Bert, Hartelijk dank voor uw reactie. Klopt, ik heb niks aan een 3/4 viool maar wist niet wat ik er mee moest doen, vandaar dat ik dacht aan een reparatie. Er zat wel een leuke kist bij, dan bekijk ik het maar positief ;-) In ieder geval bedankt voor de informatie.
Daarom heb ik m ook gekocht Geert... Maar is toch wel echt gevlamd en er niet opgetekend. Alleen is het bovenblad inderdaad zo jammer.
Dacht ook dat het erop was geschilderd omdat op verschillende foto's de vlammen gelijk lijken te zijn. Ik dacht dat ze dat het Moiré effect noemen als de houtvlammen veranderen bij een andere stand van het hout.
Piet, als ik deze foto's zou zien op Marktplaats zou ik dat eerlijk gezegd niet geloven. Ik ben er n.l. al eerder eens ingetuind. Alleen bij beweging in het licht kan je zien of de vlam echt is of niet.
Ik zal er binnenkort nog eens wat meer fotos van maken. Ik meen toch echt dat het wel echt gevlamd is... Maar ik kan me vergissen uiteraard.
Is prima, ik vroeg het me gewoon af. Ik zou zeggen op Marktplaats proberen te verkopen en dan op zoek naar iets anders.