Is dit iets?

Discussie in 'Viool' gestart door Rick, 22 aug 2020.

  1. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    22 aug 2020
    Berichten:
    1
  2. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Ik kan niet beoordelen of deze viool wat is, maar een viool van € 400 die ook geschikt is voor een gevorderde speler klinkt niet zo geloofwaardig. Ik zou in het begin een viool huren bij een vioolbouwer. Als je een tijdje speelt, kun je een viool gaan kopen en beter beoordelen wat je prettig en mooi vindt.

    Sowieso zou ik geen viool kopen via een webshop. Vaak moet er aan een viool die bij de groothandel vandaan komt nog wel het een en ander gebeuren en dat doet een goede vioolbouwer voordat hij een viool verkoopt. Ook kun je dan makkelijker teruggaan als er een keer iets mee is.
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Afgezien van de twijfels die ik heb bij deze verkoper, zou ik zeker voorlopig geen viool kopen maar er een huren. Als het je bevalt wil je toch iets beters dan dit type viool uit de onderklasse en als het niet bevalt lever je de viool weer in en zit je niet vast aan een vermoedelijk onverkoopbaar object. De eerste stap is niet een viool kopen maar een betrouwbare docent vinden waar je een klik mee hebt, in wiens netwerk zich ongetwijfeld een vioolbouwer/verhuurder bevindt die jou een degelijk studie-instrument verhuurt. Bijna alle verhuurders geven korting bij aanschaf van een instrument, afhankelijk van de duur van het huurcontract en de beoogde prijsklasse. Woon je in de regio Noord Holland Noord of in de regio Groningen, dan kan ik je wellicht op weg helpen.
    Succes!
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Als ik de tekst lees over de garantie van die winkel: "Strijkinstrumentenshop.nl kan daarom 2 jaar garantie geven op deze set (losraken van onder/bovenblad/hals van het instrument, de stemsleutels, staartstuk en schoudersteun)!" , dan schrik je toch van de 'deskundigheid'. Het boven- of achterblad raakt niet zo maar los, maar een schoudersteun moet juist wél een keer los.
    En ook: "Alle onderdelen van deze vioolset zijn speciaal door ons geselecteerd en getest op kwaliteit."
    Dan ben ik toch wel heel benieuwd hoe ze dat getest hebben en welke criteria ze aanleggen. Beweren dat een product goed is, heeft geen betekenis. Er is geen enkele verkoper zijn die zegt dat zijn product inferieur is. Dan verkoopt 'ie namelijk niets.
    Ik zou dat zo niet online bestellen.
     
  5. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Na het beter bekijken van de website zie ik dat ze wel een vioolbouwer in dienst hebben en een fysieke winkel in Nederland, waar je gewoon heen kunt. Dat klinkt in elk geval al een stuk betrouwbaarder. Maar dan nog zou ik adviseren eerst te huren en les te nemen en dan later een keer te kopen. Vaak krijg je een jaar huur of een deel van de huur als korting als je een instrument bij dezelfde vioolbouwer koopt, dus helemaal weg is de huur ook niet.
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Ik ken de violen uit de Gliga fabriek: zelfs van de duurdere was ik niet erg onder de indruk. Maar ik blijf het herhalen: een goede docent staat op een, een degelijk studieinstrument (huren) komt pas daarna.
     
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Hoi Rick.
    Even los van of je als starter zelf een viool zou moeten kopen heb ik verschillende keren bij deze webshop snaren gekocht.
    En ik moet zeggen dat de service prima was en ik de volgende keer daar weer mijn snaren zal kopen.

    Maar los van dit zou ik je aanraden eerst een viool te huren bij een vioolbouwer bij jou in de buurt.
     

Deel Deze Pagina