is t'ie echt?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door woodpecker, 31 aug 2006.

  1. woodpecker

    woodpecker

    Lid geworden:
    16 mei 2006
    Berichten:
    46
    Marktplaats:

    4891864913

    is t'ie echt??
     
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Waar slaat dit op? Of snap ik een of andere dubbele bodem niet?
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Liuwe,

    Wanneer je naar de website van Marktplaats gaat en je vult het door Woodpecker aangereikte nummer in krijg je:


    Italiaanse viool,gebouwd door Vincenzo Sannino,anno 1925,in Napels,of 'Rome.Taxatierapport aanwezig.De viool heeft een smalke taille,10.4 cm,bovenbreedte 15.6 cm,onderbreedte 19.3 cm,mensuur,19.5 cm ,snaarlengte 32.8 cm,de viool heeft mooie warom klank ,Prijsindicatie: EUR 27.500,=
    met nog een aantal foto's erbij van -naar mijn mening te geringe kwaliteit- om er een oordeel over te kunnen vellen.

    Of ’t ie echt is, durf ik zo niet te zeggen. Maar stel dat, dan zou ik hem toch zeker niet op Marktplaats in de verkoop zetten. Of is dat toch het beste medium om haar verkocht te krijgen?
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    De betreffende handelaar biedt doorgaans chinese violen uit "de onderkant van het marksegment" aan. (om het nu ook eens netjes te zeggen) Kijk maar eens goed naar deze "aanbiedingen" en vergelijk houtgebruik en lakkleur met deze vermeende Italiaan. Trek vervolgens een conclusie. Niemand is toch zo stom om een echte Italiaan op MP.NL aan te bieden?
     
  6. woodpecker

    woodpecker

    Lid geworden:
    16 mei 2006
    Berichten:
    46
    Inderdaad Bert, ik had zijn andere waar bekeken en vandaar mijn twijfel. Het hout van de rug (met zwartachtige vlam) is precies hetzelfde als van zijn goedkope instrumenten. Ik hoop niet dat iemand erin trapt...

    Geerten
     
  7. woodpecker

    woodpecker

    Lid geworden:
    16 mei 2006
    Berichten:
    46
    P.S. ik ben overigens benieuwd wie dan het bijgeleverd taxatierapport heeft opgesteld!


    [edit](Dit bericht is door woodpecker bijgewerkt op 01/09/2006 om 13:03 uur)[/edit]
     
  8. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    Ik heb al eens een boze mail gestuurd naar deze meneer, dus durf ik het niet goed te vragen. Wellicht kun je zelf eens informeren! Ik ben ook benieuwd wie deze viool als Italiaan heeft getaxeerd!
     
  9. woodpecker

    woodpecker

    Lid geworden:
    16 mei 2006
    Berichten:
    46
    Ik heb hem inmiddels een mailtje gestuurd met die vraag, ik zal laten weten wat zijn antwoord is...
     

Deel Deze Pagina