kipgeluid uit de viool

Discussie in 'Viool' gestart door koffienee1, 29 mei 2009.

1. koffienee1

koffienee1

Lid geworden:
    20 feb 2009
    'k Heb bladmuziek van de plaatselijke bieb voor mij van "english airs and dances" uit de serie: baroque around the world. Het boek stamt uit 2006. De editor is Jeremy Barlow. In één van de stukken moet het geluid van een kip worden geimiteerd. Boven de bewuste noot is een apostrofe (') geschreven.
    Weet iemande van jullie hoe ik een goeie imitatie maak?

2. Zai

Zai

Lid geworden:
    28 okt 2005
    Wat voor kip? Een krielkip of een Barnevelder? En, moet het het geluid zijn van 's ochtends vroeg, het midden op de dagse geluid of het van voor 't op stok gaan?

Alle gekheid op een stokje, maar het ligt er een beetje aan op wat voor noot en wat er voor en wat erna gespeeld wordt. Probeer het e.e.a. zou ik zeggen, en luister naar wat kippen zou ik zeggen. Ik denk dat het dicht bij de slof het makkelijkst lukt een kippig geluid uit een viool te krijgen, neerstreekje, stok optillen en nog eenzelfde neerstreekje (dus een "opstreekje in de lucht" ertussen). Sorry dat ik al de vaktermen niet ken, ben maar een eenvoudige deuntjes speler niet een echte violist. Lekker experimenteren en op het geluid afgaan.

3. Rebecspeelster

Rebecspeelster

Lid geworden:
    17 sep 2008
    Ha-ha, dit is wel een van de bijzonderste vragen die ik ooit gesteld heb zien worden. Weet je zeker dat het kippengeluid door het strijkinstrument zelf gemaakt moet worden? Bij blokfluiters kom je nog wel eens zoemend stemgeluid en tong-rolgeluiden tegen tijdens het blazen. Er zijn kippen die na het kokkelgeluid (staccato's in een opstreek die wat houterig klinken) een slotkrijs geven die ik toch echt associeer met over je kam heenschieten met je stok.

Succes met het uitvinden van je kakelstreek. :p

4. koffienee1

koffienee1

Lid geworden:
    20 feb 2009
    D'r hoort ook een CD'tje bij en daar wordt overduidelijk een kip geïmiteerd. Het stuk heet overigens ook: "Cackling of the hens". het is inderdaad een heel grappig stukje.

5. chrish

chrish ♫ ♪

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Kun je voor de gein bladmuziek inscannen? Ik weet wel dat je andere leuke geluidjes kunt maken. Op de piano weleens de telefoon nagebootst, vond mijn moeder niet leuk toen. Op de viool de auto naar toeren brengen en dan schakelen klinkt ook leuk.

6. koffienee1

koffienee1

Lid geworden:
    20 feb 2009
    't Is gelukt. Eigenlijk kipsimpel :) :)

7. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
  8. koffienee1

koffienee1

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Het is gelukt door een staccato in de opstreek te spelen

9. koffienee1

koffienee1

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Post Scriptum: En ook wat meer druk geven in de streek

10. fiddler2007

fiddler2007 fiddler2007

Lid geworden:
    6 okt 2007
    zij heeft het anders wel voor mekaar:

nout

Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  11. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ja, maar hier komt het kippengeluid niet van de viool, maar van de dame die nogal kippig over komt. Mede gezien haar bekkentrekkerij, maar dat zal wel moeten om een soort kip na te doen. Of ze het voor mekaar heeft weet ik eigenlijk niet. Iets 'voor mekaar hebben' is behoorlijk vaag in de betekenis.

12. jvdheuvel

jvdheuvel

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Bij de muppetshow gebruikten ze gewoon levende kippen. Daar sloegen ze dan op met pollepels op als ik me niet vergis.

13. fiddler2007

fiddler2007 fiddler2007

Lid geworden:
    6 okt 2007
    wel, ga hier maar es aan dan:

- Nout

14. luthier

luthier

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Hallo

Heeft u ook een filmpje van een kip die als een viool klinkt zodat ik de vergelijking wat beter snap?

15. fiddler2007

fiddler2007 fiddler2007

Lid geworden:
    6 okt 2007
    Dan moet je eerst wel de veren er afhalen, en vervolgens 't arme beest flink kietelen, deze filmpjes worden door dierenliefhebbers onmiddelijk als ongepast aangevinkt en verwijderd door Big Brother YouGoogle ........
    Maar zo kan het ook:

Maar deze voldoet wellicht meer aan je muzikale eis?:

- F

Deel Deze Pagina