Kleine Boheemse altviool, einde 18e eeuw

Discussie in 'Aangeboden' gestart door krabco, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krabco

krabco

Lid geworden:
    29 jul 2013
    Beste lezers,

In alle eerlijkheid ben ik lid geworden van dit forum om een liefhebber te vinden van de altviool van mijn overleden vader. Deze ligt inmiddels wat jaren in koffer bij mij op zolder en dat is mijns inziens zonde.

Het betreft een kleine Boheemse altviool, einde 18e eeuw met etiket 'Nicolaus Ferdinand Eberlä me fecit in Prag 1795'. Hij is destijds getaxeerd en de rapporten hiervan zijn bij bezichtiging natuurlijk te bekijken.

De prijs is niet de hoofd-insteek van deze advertentie; ik zoek eerder een liefhebber die de viool op waarde inschat en er liefde voor toont, het instrument weer wil gaan bespelen.

Ik hoop ten zeerste dat ik hier op het goede adres ben, daar eerdere pogingen tot niets uitliepen helaas.
    Mocht dit niet de juiste plaats zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag en mag dit bericht ook zonder meer verwijderd worden!

Ik heb een aantal foto's beschikbaar, echter heb geen flauw benul hoe deze in dit bericht te integreren. Bij interesse zal ik ze zeker per mail opsturen!

Met vriendelijke groet,
    Maarten Krabbendam
    Apeldoorn

Ik (Frits) heb vandaag 4-8-'13 via e-mail een aantal foto's aangeleverd gekregen die ik hierbij graag plaats:

front

staartstuk + kam

krul re-zijkant

f-gat rechts

krul onderkant

krul re-zijkant

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Maarten,

in de eerste zin wordt gesproken over een altviool, die later nog nader wordt aangeduid. Echter nóg later wordt gesproken over een viool, maar wellicht is dat een vergissing?
    Het model lijkt me trouwens eerder een viool dan een altviool.
    Wat is de lengte van de corpus gemeten over het achterblad (zonder hieltje)?

Frits

3. krabco

krabco

Lid geworden:
    29 jul 2013
    Hallo Frits,

Ik ga uit van wat mijn vader (en mijn opa) mij altijd verteld heeft, plus wat er op het taxatie rapport staat.
    De taxatie is gedaan door Serge M. Stam
    Cert. nr. R-19753

De afmetingen:
    Lengte achterblad 37,5 cm.
    klinkende snaarlengte, gemeten tussen de kam en de brug, bedraagt 35,5 cm.

Mocht verdere info nog wenselijk zijn, of als er nog andere vragen zijn; laat het me weten en ik zal zo goed mogelijk antwoorden.

Groet,
    Maarten

4. krabco

krabco

Lid geworden:
    29 jul 2013
    Beste,

De viool is inmiddels verkocht, zou u de advertentie kunnen verwijderen?
    Bij voorbaat dank!

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Verwijderen zou jammer zijn van de afbeeldingen én het bewijs dat dit forum mogelijk heeft bij gedragen aan de totstandkoming van de verkoop.
    Ik zal -als waarnemend moderator- dit onderwerp afsluiten, zodat er niet meer op gereageerd kan worden.

Frits

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina