kolstein's polish/cleaning producten

Discussie in 'Aangeboden' gestart door amaryllida, 11 apr 2011.

  1. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Hey,

    Iemand een idee waar ik Kolstein's polish/cleaning producten kan bestellen?
    In Amerika worden ze veel verkocht, maar telkens moet je betalen met visa/mastercard, en dit heb ik niet ^^
     
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Waarom neem je geen PayPal-rekening? Die koppel je aan je eigen bankrekening en dan kun je tot in de verste uithoeken van de wereld dingen betalen! Sommige Ebay-winkels willen alleen maar via PayPal betaald worden. ;)
     
  3. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    UH, blij dat je erover begint....
    Heb geen creditcard en telkens ik wil betalen via paypal dan vragen ze een creditcard te koppelen aan mijn account. Heb al een bankrekening gekoppeld aan mijn account en staat als prioritair, en toch blijven ze vragen naar een creditcard.

    Toevallig een oplossing? Heb al zo veel mails gedaan naar paypal zelf en ze blijven zeggen dat als je een bankrekening aan je account hebt gekoppeld dat ze niet meer vragen naar een creditcard, maar klopt dus niet... Zie dat velen dit probleem hebben.

    sommigen zeggen dan weer dat je het dubbel op je rekening moet hebben van hetgeen dat je wil betalen. Maar anderen zeggen dan weer dat het niets helpt....

    Dus ik weet het ook niet meer :'( moet nu een eBay aankoop betalen en ik hoop dat het lukt, anders heb ik een probleem ^^
     
  4. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    Hoop dat iemand me kan helpen met mijn probleem van hierboven ^^
    Of als iemand andere middeltjes weet waarmee je je cello kan kuisen, ook altijd welkom.

    Heb blijkbaar iets zeer doms gedaan.... Heb mijn cello afgekuist met een vochtige doek en nu staan er precies 'vetplekken' op die ik er niet meer afkrijg :)
    Iemand een oplossing ?
     
  5. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    Vioolbouwers hebben spul daarvoor. Hars verwijder ik met olijfolie, heel dunnetjes zodat het niet in het hout trekt.
     
  6. viva_viola

    viva_viola

    Lid geworden:
    19 jan 2011
    Berichten:
    42
    .. is olijfolie wel gezond voor je snaren? (vraag me nu af of dit een domme vraag is).
    wel een goeie oplossing als het niet slecht is, heb nooit zin om daar schoonmaakspullen voor te kopen en poetsen is ook niet zo'n fijne oplossing voor je oren.

    Voor schoonmaakspullen kan je toch sowieso wel bij de vioolbouwer terecht?
    vioolbouwer knows best :)
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.977
    Homepage:
    Voor (ernstig) vervuilde violen moeten de kam, snaren en kinhouder er eerst af, aangezien je anders geen "ruimte" hebt om te poetsen en juist rond de kam is het vaak het ergst.
    Wie dat niet durft moet maar helemaal niet aan een grondige poetsbeurt beginnen en zich beperken tot voorkomen van vervuiling door na elke speelbeurt de hars van de viool te vegen met een niet pluizende doek (veelgewassen en afgedankte T shirts zijn het best)
    Grootste probleem is aangekoekte hars. Olijfolie vind ik veel te "vet".
    Een goed schoonmaakmiddel voor de lichtste gevallen is Viol.
    http://www.strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=333_338&products_id=593
    Voor de iets zwaardere gevallen is er Hill
    http://www.strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=333_338&products_id=1500
    die een weinig krijt bevat en daarom enigszins slijpt/polijst, zodat je dat niet al te vaak kunt doen.
    Bij echt dikke harskoeken en het daarin opgesloten vuil kun je je instrument beter naar de vioolbouwer brengen; die beschikt over een arsenaal van schoonmaak en polijstmiddelen en -methoden waarvoor je moet weten hoe en wanneer je ze toepast.
     
  8. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    terpentijnolie is het natuurlijke oplosmiddel van hars.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Via de vioolbouwer is Kolstein te bestellen (GEWA-product: 464.840).
    Bij deze firma, maar ik weet niet of je hier ook een creditcard voor nodig hebt.
    Of hier: maar goedkoop is het allemaal niet!

    Ik denk dat de viool naar de vioolbouwer brengen goedkoper is!!
     
  10. viva_viola

    viva_viola

    Lid geworden:
    19 jan 2011
    Berichten:
    42
    Maar is terpentijn wel goed voor je lak dan?

    De olijfolie bedoel ik trouwens alleen voor de snaren, niet voor het hout.
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.354
    Homepage:
    Terpentijn is weliswaar het 'natuurlijke oplosmiddel' voor hars, maar gelukkig zijn er ook andere oplosmiddelen zoals ethanol (=alcohol) waarin diezelfde hars uitstekend oplost. Wanneer gekozen werd voor een olielak, kan daar een aanzienlijk bestanddeel uit Venetiaanse terpentijn bestaan. Een olielak hardt uit onder invloed van lucht-oxidatie en polymerisatie. Wanneer de lak eenmaal is uitgehard is die heel moeilijk nog weer oplosbaar in terpentijn of alcohol.
    Een spritus-lak blijft ook na droging en uitharding oplosbaar in ethanol.
    De dampen van terpentijn zijn overigens niet zo gezond om in te ademen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terpentijn

    Conclusie: Ik zou geen terpentijn gebruiken om de lak op te schonen.
     

Deel Deze Pagina