Lampje voor lessenaar

Discussie in 'Overig' gestart door jis77, 13 aug 2016.

  1. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Gebruiken jullie lampjes voor op de lessenaar? Hebben jullie aan- of afraders?
     
  2. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik gebruik een lampje voor op mijn lessenaar.
    Dat is een lampje met 2×4 leds en geeft behoorlijk licht.
    Let ook op het gewicht van de lessenaars lamp, sommige kunnen wel 500gr wegen, lichte lessenaars zouden daardoor kunnen omvallen.
    Mijn lampje werkt alleen op batterijen , maar ze zijn er ook die je kunt aansluiten op netstroom.
    Ik gebruik het lampje alleen als ik weg ben van huis.
    Thuis gebruik ik liever wat sterktere verlichting.
    Mijn lampje weegt ongeveer 80 gr en heeft 2 flexibele pootjes

    7283203_800.jpg
    Zo iets.
    Nadeel van deze lampjes zij wel dat ze vrij kwetsbaar zijn en de lampjes bij vervoer makkelijk onderweg kunnen aan .
    Voordeel is weer dat je ze door de flexibele pootjes heel makkelijk in je tas kwijt kunt.
    En mijn lamp kun je naar behoefte meerdere lampjes aan of uit zetten zodat je de lichtsterkte kunt aanpassen.
    (Lampje op de foto is overigens niet mijn lampje.)
     
    jis77 vindt dit leuk.
  3. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ik heb deze
    [​IMG]
    Inderdaad ietsje zwaarder; gelukkig is mijn lessenaar ook iets zwaarder dan standaard en goed stabiel. Hij werkt op batterijen, en ik heb oplaadbare batterijen die wekenlang meegaan.
     
    jis77 vindt dit leuk.
  4. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Die van mij lijkt veel op deze. Hij kan op batterijen, maar ook met een stekker in het stopcontact of met een usb-kabel aan mijn laptop. Ik gebruik hem meestal via de laptop omdat het stopcontact iets verder weg zit.
     
    jis77 vindt dit leuk.
  5. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Ja deze heb ik allemaal bekeken. Ik dacht miss kan ik ze voor lessenaar EN de e-reader gebruiken en dan is die grotere niet handig.
    Maar @marloes s geeft die van jou dan te weinig licht?
    Zelf als ik alle lampen thuis aan heb, heb ik behoefte aan extra licht specifiek op de lessenaar, dus daar is het eigenlijk voor bedoeld.

    Er is behoorlijk verschil in prijzen ook, tussen de 8 en 50 euro!
     
  6. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Nee niet te weinig, genoeg voor op de lessenaar, maar ik vind een grotere permanente lamp in mijn cellohoekje prettiger, en ik weet ook niet of dit soort lampjes erg lang mee gaan bij intensief gebruik.
    Ik vind mijn lampje prima voor af en toe gebruik als ik van huis ben en er echt heel weinig licht is, maar voor dagelijks thuisgebruik vind ik ze niet genoeg licht geven.
     
    jis77 vindt dit leuk.
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb nog nooit een lampje op mijn lessenaar gehad, tenminste niet bij gewoon thuis spelen.
    Ik heb wel meegemaakt, dat iedere lessenaar in het orkest werd uitgevoerd met een lampje. Dat moest ook wel want het orkest begeleidde een operette. Dan speelde alles zich af op het toneel en het orkest was 'verduisterd', op de verlichting op de lessenaars na. In mijn herinnering waren dat niet echt felle lampjes.
    Het zal ook wel uitmaken of de omgeving donker is of dat het daglicht is, wil zo'n lampje enig effect hebben.
     
  8. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Kan ook zijn dat het met vermoeidheid te maken heeft, of mijn ogen gaan achteruit, maar met daglicht heb ik soms moeite om de muziek goed te lezen.
     
  9. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    De mijne is prima geschikt voor dagelijks gebruik; hij is natuurlijk wel weer wat logger om mee te nemen maar dat doe ik toch nooit.
     
  10. jis77

    jis77 ♫ ♪

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    800
    Hmm, heb een van mijn grote lampen maar even verplaatst naar de lessenaar en dat hielp big time:) dus misschien gewoon een extra gewone lamp regelen, je zou zeggen das het eerste waar je aan denkt maar ja ik dus niet kennelijk:cool:
    Alleen past die grote lamp dan weer niet op mn e-reader haha:D
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Grotere E-reader dan misschien?
     
    jis77 vindt dit leuk.
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik heb er zoéén als Marloes. De lampjes gaan snel 'zomaar' aan tijdens vervoer, zodat batterijtjes neller leeg kunnen.
    Verder geven ze wel heel goed licht als ik in een ietwat donkere omgeving moet spelen. Dat komt niet heel veel voor.
     

Deel Deze Pagina