Langdurig bezit Viool.

Discussie in 'Overig' gestart door Tobias, 10 jun 2014.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.541
    De Guadagnini-Viool uit 1783 van Lorin Maazel is enkele jaren geleden verkocht, hij had deze Viool 66 jaren in zijn bezit gehad, hierbij een foto van deze Maazel-Viool.
    Zelf heb ik een wat slordig gebouwde Mittenwalderviool al 54 jaar in mijn bezit, en al bieden ze duizenden euro's hij gaat de deur niet uit, ik hoop hem tot mijn dood bij me te houden.
    Graag zou ik van de andere forumleden vernemen of ze ook een Viool hebben die ze nooit kwijt willen, en hoe lang ze die al in hun bezit hebben.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ik speel zelf nog maar 6 jaar altviool en bezit nu mijn 3e altviool. Dit is een blijvertje.
    Mijn man heeft zijn viool gekocht toen hij op het conservatorium studeerde. Zijn eigen afstudeer cadeau toen hij zijn batchelor (destijds dm) haalde. Met deze viool heeft hij zijn master (destijds um) examen gespeeld en hij speelt er nog dagelijks op. Nu een jaartje of 24 dus.

    Hij is even op zoek geweest naar een andere viool maar nog niets gevonden van zijn gading. Inmiddels wel met snaren bezig geweest en inmiddels een andere stok. Sinds die nieuwe stok heb ik hem niet meer gehoord over een andere viool……
     
  3. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Ik heb mijn anonieme Engelse viool uit plus minus 1820 nu precies veertig jaar. Ja, ik word ouder, merk ik.
     

Deel Deze Pagina