Lengtes vioolstok 3/4 viool

Discussie in 'Viool' gestart door Muzirene, 9 nov 2016.

1. Muzirene

Muzirene |♫♫|♫

Lid geworden:
    23 apr 2012
    Homepage:
    Hoi iedereen,

Zou iemand voor mij de lengte van een 3/4 stok willen meten, in cm, en me dit laten weten?

Ik moet voor het Bosch Leerorkest doorgeven hoeveel stokken ik nodig heb voor de leerlingen, het gaat om 1/2 stokken en 3/4 stokken. Nu liggen er nog een aantal in het magazijn en degene die het magazijn in mag (ik niet dus) weet niet welke stokken voor welke violen zijn. Ik had doorgegeven dat ik zoveel 1/2 stokken moest hebben en zoveel 3/4 stokken, maar zij weet nu dus niet welke ze moet pakken!

Mijn dochtertje heeft een 1/2 viool, dus die stok kan ik zo even meten. Maar een 3/4 stok heb ik hier niet... Pas vrijdag ben ik weer op een Leerorkestschool, dan zou ik daar kunnen meten, maar ik wil NU doorgeven welke stokken ik nodig heb, zodat ik ze vrijdag al mee kan nemen juist!

Nu zijn er ook altvioolstokken en cellostokken. Kan iemand me vertellen of die dezelfde lengte hebben als vioolstokken? Hoe kan de magazijnmedewerker zien welke dan van viool zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes, Irene

2. Nikin

Nikin ♫ ♪

Lid geworden:
    24 aug 2015
    Cellostokken zijn tot 1/2 groter en vanaf 3/4 korter dan vioolstokken.

Ik heb hier volgens mij de informatie gevonden die je zoekt.

zapling vindt dit leuk.
  3. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    In centimeters ziet het er dan zo uit (lengte strijkstok):

upload_2016-11-9_21-19-36.png

4. Muzirene

Muzirene |♫♫|♫

Lid geworden:
    23 apr 2012
    Homepage:
    Dank jullie wel!

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ter aanvulling: de cellostokken hebben een dikkere stang en een iets forsere slof.
    Of dat voor een leek afdoende informatie is voor degene die het magazijn in mag, weet ik niet.

Deel Deze Pagina