lessen viool?

Discussie in 'Viool' gestart door dennis26, 16 jun 2012.

  1. dennis26

    dennis26 dennis

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    26
    beste mensen ik hoop dat ik dit in de goede topic plaats .
    ik ben 26 en woon in Enschede nu wil ik al meer dan 15 jaar viool leren spelen . dit nooit gemogen maar de laatste 5 jaar een probleem in verband met financiën .
    Nu lees ik wel meer over lessen die iedere week gegeven worden, helaas gaat die volle lesmaand mij net iets te veel kosten en ik heb dus overwogen om dan 2 keer per maand les te volgen 3 keer als ik mazzel heb, maar is dit wel mogelijk zo ja handig, ivm de korte tijden van de lessen? De wil en de oefentijd is er wel. Helaas alleen het geld niet. Hier hoor ik graag uw mening en hopelijk raad.

    met vriendelijke groet,

    een viool fan
     
  2. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Hoi Dennis,

    In jouw buurt zit een conservatorium en wat je dan vaak ziet is dat er studenten zijn die naast hun school ook al vast beginnen met het geven van vioolles...vaak tegen een gereduceerd tarief. Ze zijn dan ook nog in opleiding maar vaak kunnen ze al wel beginnende violisten plaatsen om les te geven.

    Mocht het dan nog niet lukken om wekelijks les te nemen dan is om de week natuurlijk beter dan geen les, het enige wat je jezelf dan wel moet realiseren is dat je soms jezelf iets verkeerds aan leert en dat is lastig om er weer uit te krijgen. Hoe langer je de fout speelt, des te lastiger is het om dat weer te corrigeren.

    Het belangrijkste is overigens nog altijd de tijd die je er thuis aan kunt spenderen.
     
  3. Hoi Dennis,

    In mijn ervaring is het onder volwassenen meestal zo dat zij bijv. 1x in de 2 weken les hebben. Dit ivm andere verplichtingen, zoals werk en gezin. Daarnaast kunnen volwassenen ook gelijk een uur les hebben, terwijl kinderen vaak na een half uur door hun concentratievermogen heen zijn. De tip van Willeke over conservatoriumstudenten is ook een goeie.
    Ik zou je dus aanraden om 1x in de 2 weken een les van een uur te nemen bij een conservatoriumstudent. Als je elke dag een half uur oefent zul je zien dat je met sprongen vooruit gaat!
     

Deel Deze Pagina