Zie foto's. Het is een viool van ongeveer 100 jaar oud (wist de vioolbouwer me te vertellen, was te zien aan de lak). De bouwer heeft hem helemaal nagekeken en hersteld (nieuwe kam, snaren, stapel goed gezet, achterblad gelijmd en de stemsleutels weer soepel laten lopen). Er kan weer goed op worden gespeeld. En ik heb hem helemaal schoongemaakt. Het is alleen niet mijn viool. Ik heb er in de vakantie leuk op kunnen spelen, maar nu ligt hij werkeloos en dat is toch zonde. Iemand zou er heel blij van kunnen worden, er maatjes mee kunnen worden en hem vast regelmatig gaan bespelen. De viool speelt namelijk heel fijn, heeft een smalle hals. En hij ziet er ook nog eens leuk uit. En voor zover ik kan beoordelen is de klank ook best goed: warm, helder en duidelijk. Als je interesse hebt, zou ik wel een filmpje kunnen opnemen zodat je de klank kunt beluisteren, zodat je een idee krijgt. Klinkt wel niet als in het echt en de poes hier rent nu net niet meer weg als ik speel, maar wellicht heb je er toch wat aan. Wat erbij komt/kan komen: mooie stevige koffer, Wolff schoudersteun, stok en zijn oude kam. Voor meer informatie, stuur me maar een berichtje via het forum. Prijs nader overeen te komen. Neem maar gewoon contact op, dan bekijken we het verder samen.
Een Maggini kopie met dubbele krul, ik schat de gedane reparatie rond de 200 euro., het lijkt me een Franse kopie, Duits of Boheems valt voor mijn gevoel af. Aldus naar beste weten en kunnen getaxeerd op 500 euro. 16 september 2014 Tobias Querido
Tobias, bedankt voor je taxatie Volgens de bouwer was het een Duitse kopie, als ik me goed herinner. Maar ik kan het mis hebben, hij vertelde meer en ik heb niet alles onthouden. Vond het vooral tof dat hij ongeveer 100 jaar oud was. Misschien dat anderen hier ook een idee over hebben, waar hij gemaakt zal zijn? Ja, Bert, dat gaf de bouwer hier ook al aan, dat dat beter kon, dat staartstuk. Maar ik vond het wel even mooi eigenlijk en bedacht dat dat eventueel een volgende stap kon zijn. Daarbij vond ik dit staartstuk wel helemaal passen bij deze viool. Net als de oude kam eigenlijk, maar die moest echt worden vervangen.
Ik heb je Mail gister beantwoord maar die is waarschijnlijk niet doorgekomen, je kan mijn taxatie gerust gebruiken hoor.
Hoi iedereen, De viool heeft zijn nieuwe eigenaar gevonden. Het is een wat oudere man die hem erg mooi vond. Hij wilde graag leren spelen, dus ik denk dat hij er goed voor zal zijn. Groet, Irene
Leuk dat je ons even laat weten dat er een nieuwe eigenaar is gevonden. Is dat gegaan via StrijkersForum? (Is voor mij natuurlijk wel aardig om te weten)