lichamelijke klachten

Discussie in 'Overig' gestart door Guest, 18 feb 2003.

  1. Guest

    Guest Guest

    Hallo, ik ben een student Bewegingstechnologie en ik ben op zoek naar ervaren violisten die lichamelijke klachten hebben als gevolg van het vioolspelen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties...(s)
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Hoi,
    een veel voorkomende klacht is de vioolplek. Een grote zuigzoen in je nek t.g.v. het vioolspelen, die kan uitgroeien tot een heuse kaakontsteking. Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar ik zoek mensen die hier iets over kunnen vertellen. Bijvoorbeeld: wat doe je er zoal tegen?
    in ieder geval bedankt!
     
  3. Jan-Peter

    Jan-Peter

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    142
    Homepage:
    En ik altijd maar denken dat ze vreemd ging. (q)

    gr,

    JP
     
  4. Guest

    Guest Guest

    Ik weet niet in hoeverre je zo'n "zuigzoen" kunt genezen, maar je kunt allicht proberen de blessure te voorkomen. Er bestaan bijvoorbeeld ontwerpen, waarbij het vastklemmen tussen kin en schouder niet meer nodig is. Zo'n ontwerp bestaat uit een riem waarop de viool is bevestigd en die je om je romp draagt, van je linker schouder tot je rechter oksel. Het ziet er allen niet uit. En het lijkt me niet lekker zitten. Nu is het aan ons, studenten, om een comfortable en acceptabel hulpmiddel te maken om blessures zoals deze te voorkomen. Bedankt voor je reactie, we zullen er wat mee doen.
     
  5. Guest

    Guest Guest

    fastfood: Het recept tegen vioolplekken. Geloof me... Een vetkwab is een prima middel om dit soort dingen op te lossen(b). Persoonlijk heb ik niks tegen vioolplekken...
     
  6. Gosia

    Gosia

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    6
    Homepage:
    He, ben jij Pools of heb je gewoon een poolse naam?

    gr,

    Gosia
     
  7. Guest

    Guest Guest