Liedje op CD Meet The Classics

Discussie in 'Musicologie' gestart door Lauradenkik, 26 okt 2006.

  1. Lauradenkik

    Lauradenkik

    Lid geworden:
    26 okt 2006
    Berichten:
    2
    Goeiedag,

    Op een toets MO moesten we alle parameters van muziek aanduiden van één of ander liedje. Van de parameters kon ik absoluut niets, maar de muziek was écht mooi. En da's de eerste keer dat ik klassieke muziek mooi vind.

    Nu is het probleem dat ik de titel van het liedje vergeten ben. Het stond op de CD "Meet The Classics", ofzoiets, en er kwam iets dat leek op "maduehe" in. 'k Kan niet zeggen welke instrumenten erbij gespeeld werden ofzo, want ik ken totaal niets van muziek. Voor zover ik mij herinner zong er eerst wel een vrouwenstem, en even later kwam er een koor van vrouwen meezingen.

    Ik heb al gezocht op Google, en niets gevonden. En dus hoopte ik dat er hier iemand zou weten hoe dat liedje heet...

    Bij voorbaat dank,
    Laura.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Ja, inderdaad: Googlelen met "Meet the Classics" als zoekcriterium levert elf miljoen hits op en om hieruit nu juist dat werkje te extraheren dat wordt bedoeld, is onbegonnen werk.
    Er is eigenlijk meer informatie nodig. Als dat kan worden aangeleverd is er meer mogelijk. Ik hoop dat er nog wat extra informatie bij komt.






    [edit](Dit bericht is door soundboard bijgewerkt op 27/10/2006 om 23:47 uur)[/edit]
     
  3. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.726
    Beste Laura,

    Kies gewoonweg voor de kortste weg, je hebt het over een toets MO, een toets voor het Middelbaar Onderwijs of ik heb het verkeerd.
    Gewoon even opvragen om welk muziekstuk het gaat/ging.

    Google ik op “Meet The Classics” dan krijg ik direct Schubert als gegadigde.

    Als het mogelijk is plaats dan een link naar het stukje muziek wat je zo mooi vind.

    Remi
     
  4. Lauradenkik

    Lauradenkik

    Lid geworden:
    26 okt 2006
    Berichten:
    2
    Ik woon in België, MO betekent hier "Muzikale Opvoeding"...

    'k Zou de titel van het liedje ook kunnen vragen aan "dat mens van MO", maarja...

    De CD-cover was wit... Maar daar zijn jullie ook niet veel mee zeker...

    'k Zal als'k "die van MO" nog eens zie vragen hoe dat liedje heette, en 't hier posten.
     

Deel Deze Pagina