Lisa Jacobs, beroemde solist in wording?

Discussie in 'Beroemde solisten' gestart door Henri Vieuxtemps, 17 jun 2009.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    Afgelopen vrijdag 12 juni zag ik Lisa Jacobs bij Festival Classique in Den Haag bij het Hofvijverconcert. Ze speelde de Carmen Fantasie (geinspireerd op de opera Carmen van George Bizet) van Franz Waxmann:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  2. Guest

    Guest Guest

    Hoi, Kijk als je zin hebt ook naar Oliver Aldort: cellist en pianist:


    (Schubert Arpeggione Sonata)

    &feature=related
    (Dvorak Cello Concerto))


    Groetjes Ben

    Opm.:
    Waldstein sonate (piano) door mij verwijderd.

    Frits - Administrator
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Heel aardig om de verrichtingen van deze jonge man onder onze aandacht te brengen, maar van een beroemde solist kan toch (nog) geen sprake zijn lijkt me. Dit forum biedt echter geen mogelijkheid daarin te discrimineren, zodat ik me kan voorstellen dat je het hier maar hebt geplaatst.

    De pianosonate hoort op dit forum helemaal niet thuis, ondanks dat daarmee de veelzijdigheid van deze Oliver Aldort wordt aangetoond. Daarom heb ik die weg gehaald.

    Dan dus het cellospel.
    Hoewel ik geen cellist ben, heb ik me toch uiterst verbaasd dat deze knaap zelfs na 1:30 min. de C- en G-snaar niet in een reine kwint weet te stemmen. Want om dat te kunnen waarnemen, hoef je geen cello te kunnen spelen. Hij schijnt er overigens helemaal geen last van te hebben, vermoedelijk doordat er wordt samen gespeeld met een piano, waar altijd een compromis gevonden moet worden tussen het verschil in een –om maar een voorbeeld te noemen- Bes en een Ais. Bij een strijkinstrument kan dat heel simpel worden opgevangen door de oren te gebruiken, hetgeen deze Oliver uitstekend doet.

    Frits
     

Deel Deze Pagina