Maandelijkse muziek quiz

Discussie in 'Overig' gestart door Frederick1862, 29 jul 2010.

1. Frederick1862

Frederick1862

Lid geworden:
    29 jul 2010
    Ik weet niet of er al veel mensen van op de hoogte zijn, maar er is tegenwoordig ook een klassieke muziek quiz die iedere maand wisselt op de site van Muziekhandel Bergmann: http://www.bergmann.nl
    Ik vond de quiz van de maand Juni te moeilijk, maar de quiz van Juli kon ik snel raden (schitterend stuk overigens! Wat kan een groep van strijkers toch super klinken!).
    Er zijn op dit forum misschien wel meer mensen die het leuk vinden aan zo'n quiz deel te nemen.
    Je kunt er een tegoedbon van 15 euro mee winnen, maar het gaat mij meer om de uitdaging.

2. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Welkom Frederick,

leuk idee om ons te attenderen op de mogelijkheid.
    Bergmann, dat is de winkel waar ze tenminste verstand van zaken hebben. Ik heb er jaren rondgestruind (toen ik daar nog in de buurt woonde: Arnhem). Heel veel CD's etc. etc. (Niet te veel reclame maken. :))
    Ik heb even gezocht naar de quiz en ja, na een beetje wachten op wat voorbij kwam op de site heb ik hem gevonden. Men kan nog deelnemen tot 01 augustus, dus snel zijn.
    Ik hoop dat de link werkt: http://www.bergmann.nl/quizvdmaand.html

Ja, hij werkt! Net even het fragment beluisterd, maar ik weet het ook zo 1, 2, 3 niet. Doet mij denken aan Sibelius, maar verder kom ik niet.

3. Frederick1862

Frederick1862

Lid geworden:
    29 jul 2010
    Hallo Oosterhof,

Ik herkende het stuk vrij gemakkelijk omdat het tot mijn lievelingswerken behoort.
    Halverwege het fragment (bij de recapitulatie) keert het oorspronkelijke, brede, oude thema terug. Dit thema werd enkele eeuwen eerder geschreven. Dit stuk is een soort fantasie over dat oude thema. Heb ik nu genoeg verraden?
    ;)

4. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Zonder dat we het ons misschien bewust zijn, is er nu op dit forum ook een quiz aan de gang!;)
    Maar ook met de informatie erbij over een eeuwenoud thema, kom ik er (nog) niet uit. Ik herken ook het 'oude' thema niet en dan wordt het een stuk moeilijker denk ik.

Frits

Deel Deze Pagina