massieve viool

Discussie in 'Aangeboden' gestart door koffienee1, 25 nov 2008.

  1. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Op de link http://link.marktplaats.nl/195932873 staat een wel heeeeeeeel wonderlijk geval: een massieve viool! Ben reuze benieuwd hoe dat ding klinkt :lol:
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    778
    Haha er staan wel meer leuke dingen in de tekst. "...een prachtige 8 kantige kwaliteits vioolstrijkstok" Moest ik wel even om lachen :)
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Ik heb al bij eerdere gelegenheden gewezen op de halve waarheden, verdraaingen en regelrechte leugens van deze adverteerder; Het zijn Chinese instrumenten, het hout is vast niet Europees en eigen import uit Duitsland lijkt heel stoer, maar de instrumenten worden betrokken van een Duitse Groothandel, overigens gewoon via een Nederlands verkoopkantoor. Overigens zijn de instrumenten op zich niet het allerberoerdst voor hun prijs maar om nu te spreken van een waardevaste investering........
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Jullie hebben mij nieuwsgierig gemaakt, want in het algemeen zijn de aangeboden instrumenten het kijken niet waard. Kijk maar eens naar de aangeleverde foto: daar kun je helemaal niets mee! Veel te klein en zeer, zeer vaag! (zoals te doen gebruikelijk op Marktplaats). Iets beters hebben ze natuurlijk niet en ze steken er echt niet meer tijd in om een goede kwalitatieve foto te maken en te presenteren.
    Dat kan ook niet want dan zou de aangeboden viool veel te duur worden! :)

    Ik heb de tekst door gespit en kom tot opvallende resultaten:


    1. soepel en lichtspelend afgesteld door Johans vioolbouwatelier

    2. mooi massief fijnnervig bovenblad

    3. een geweldige viool met een uitzonderlijke klank.

    4. de beste koop-prijs-keus

    5. Uitgetest, goedgekeurd

    6. Antonius Stradiuarius draait zich om en kan zijn ogen en oren niet geloven


    Ad 1): ze kunnen bij dat vioolbouwatelier violen óf wel soepel afstellen óf heel stroef! Alleen weet niemand nu of ze de stemsleutels soepel laten lopen of dat het strijken heel zwaar of licht gaat. Wat een kretologie eigenlijk hè? "Soepel afstellen!!".
    Knap hoor!

    Ad 2): een massief bovenblad? Ik ben nog nooit een hol bovenblad tegengekomen.

    Ad 3): uitzonderlijke klank? Ja, dat zal best maar dan in negatieve zin?

    Ad 4): wat is dat?

    Ad 5): doet mij denken aan de kreet “Dermatologisch getest”. Waarmee niet wordt aangeven wat het testresultaat is. Laten we eens aannemen dat er professionals zijn die zich laten lenen tot het ‘keuren’ van de aangeprezen viool. Ze zullen die viool wel heel goed gekeurd hebben, maar goed gekeurd is wel iets anders dan goedgekeurd!!

    Ad 6): Ja, ook ik kan me goed voorstellen dat Antonio zich omdraait in z’n graf, maar dan vanwege oorpijn. ;)

    Krijgt dit atelier tóch weer teveel aandacht, maar goed hebben we ook weer wat om te lezen.

    @Crish:
    een achtkantige vioolstok bestaat wel hoor, tenzij je bedoelt dat het een kwaliteitsstok genoemd wordt.



    Frits
     
  5. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    778
    Het feit dat hij het erbij zet ;) Ik heb nog nooit een 6 puntige gezien, wel ronde. En kwaliteitsstok, maar dat verwacht je toch ook bij zo'n topviool
     
  6. Rebecspeelster

    Rebecspeelster

    Lid geworden:
    17 sep 2008
    Berichten:
    226
    Het komt op mij over als een getransponeerde auto-reclame. Terwijl menigeen kwijlend naar de betreffende garage zou rennen voor een proefrit, werkt dit bij strijkers averechts. Ik heb nog nooit van "toonhout" gehoord. Zien jullie de 3 vraagtekens achter het blokje hars??? Wellicht heeft de bedenker van de advertentie toch even getwijfeld tussen hars en snarenvet. ;)
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    "Toonhout" is een manke vertaling van "tonewood".
    Dit laatste bestaat zeker wel, maar ja, dat is geen Nederlands.
    Klankhout zou het dan moeten wezen.

    Frits
     

Deel Deze Pagina