Matthias Neuner 1814

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Joseph, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joseph

    Joseph

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    19
    Is goed
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2015
  2. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Dat heb ik even gedaan. Ik vind het vrij moeilijk om Neuner-kenmerken te zien: wat zijn dat dan? De krul? De lakkleur? Hm..ik weet niet. Maar weet je wat het grootste probleem is bij het aanbieden van een instrument hier op het forum? Je kunt als koper niet vergelijken en een vraagprijs van 5000 euro (een flink bedrag voor een viool) is dan niet bevorderlijk voor de verkoop. Als je als particulier 5000 euro te besteden hebt, wil je graag wat instrumenten kunnen vergelijken. Je moet al beslist juist dit instrument willen hebben om er zoveel geld voor neer te tellen. Ik denk dat je het instrument beter op een veiling kunt inbrengen, maar dan nog betwijfel ik of je er de verwachte 5000 euro voor krijgt. Het instrument ziet er beslist niet spectaculair uit, de reactie van Piet1234 kan ik me goed voorstellen. Want ja, het oog wil ook wat..
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Je kunt als bezoeker van dit Forum toch geïnteresseerd zijn geraakt? Als dat zo is neem je contact op en de rest speelt zich buiten dit forum af. Ter plaatse kan men het instrument vast en zeker bekijken en bespelen. Dat is zelfs veel gunstiger dan bij een veiling iets interessants zien, maar er niet op kunnen spelen. (Strijkstok meestal in deplorabele staat). Je kunt naar mijn mening dus best vergelijken en al helemaal wanneer je het instrument een week mag uitproberen, hetgeen heel gebruikelijk is. Kom daar maar eens om bij een veiling!
     
  4. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.485
    Oké, ik buig deemoedig het hoofd.
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.134
    Homepage:
    Het ging overigens wel over 5000 euro. Maar ja, nu is-ie weg vanwege discussie.
     
  6. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    776
    ah de viool staat reeds op marktplaats zie ik: http://link.marktplaats.nl/m975086960

    Edit: aangezien verwijzingen (links) naar Marktplaats niet zijn toegestaan zijn de afbeeldingen in reactie #8 gezet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2015
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Ja, en aangezien een link naar een Marktplaats advertentie niet is toegestaan heb ik de foto's geconfisqueerd.

    Ze zijn weer terug! ;)

    Zal ze nog plaatsen hier op SF zodat we weten waar het over gaat. Als dan straks de foto's van MP zijn verwijderd zijn ze hier tenminste nog aanwezig. Het is zeer onsportief een reeds op gang zijnde discussie te vernielen door de beginreacties inclusief foto's te verwijderen.
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Zoals eerder toegezegd hierbij de foto's:

    $_85.JPG Back.JPG Corpus links.JPG Corpus rechts.JPG Front corpus.JPG Krul frontaal.JPG Krul.JPG Label.JPG
     
  9. Elsie S

    Elsie S

    Lid geworden:
    3 dec 2014
    Berichten:
    94
    Deze viool staat volgens mij nu nog steeds op MP, voor 2.500 euri...
    Mede omdat er gedeeltes van deze discussie ontbreken: wat was/is jullie conclusie?
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Wat moeten 'we' hiermee Joseph?
    Nu is dit onderwerp onzin geworden. Heb 'dank'.
     
  11. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Op MP staat de oorspronkelijke advertentie niet meer, althans niet onder de in #6 aangegeven link.
    Zoals Elsie S al meldde: Een nieuwe advertentie is per 11 december '15 gestart en daar staat het instrument dan nu voor €2500,= te koop aangeboden. (Even zoeken op 4/4-viool en dan vindt u hem wel).
    E zijn wat nieuwe foto's bijgevoegd (op MP) en het lijkt er op dat de viool stevig is opgepoetst: hoogglans!

    Matthias Neuner 1814 (Joseph).JPG
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Joseph, ik heb je commentaar verwijderd omdat het niets bijdraagt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina