Meespelen met CD voor beginners gezocht

Discussie in 'Musicologie' gestart door Lian_O, 4 apr 2010.

1. Lian_O

Lian_O

Lid geworden:
    4 apr 2010
    Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden zit ik op vioolles.
    Het lijkt mij superleuk om met een CD mee te spelen, ben benieuwd of jullie tips hebben voor een beginner.
    Natuurlijk Google ik ook en ik zal het ook aan mijn docent vragen, maar als er mensen die zijn die tips voor titels hebben... dan hoor ik dat heel graag!

Voorlopig begeleid ik mezelf op de piano (eerst opgenomen natuurlijk) wat ook al heel leuk is :)

Groetjes Lianne

2. Carmenlisa

Carmenlisa

Lid geworden:
    22 okt 2009
    ik heb van mijn juf fast forward gekregen, en speel viool heeft ook een cd. maar zelf speel ik graag mee met de disney boeken (hebben ook cd's)
    je moet maar even kijken wat bij je niveau past,

veel speel plezier

3. NicoDezaire

NicoDezaire Nico Dezaire

Lid geworden:
    2 apr 2010
    Homepage:
    Hoi Lian,

Een leuk boek met CD voor beginners is Violin Fun. Meer informatie of het boek bestellen kan oa via de volgende site: http://www.dehaske.com/index.php?task=shop&stask=det&id=10287 Het boek is ook te koop bij de meeste bladmuziekwinkels.

Heb je dit boek uit, dan is het vervolg daarop: More Violin Fun.

Succes

4. Lian_O

Lian_O

Lid geworden:
    4 apr 2010
    Dank jullie voor de reacties tot nu toe.

Nico, is het boek ook ergens op internet in te zien..?

5. NicoDezaire

NicoDezaire Nico Dezaire

Lid geworden:
    2 apr 2010
    Homepage:
    Hallo Lian,

Het boek is denk ik niet on line in te zien,maar als je in Eindhoven woont kun je het inkijken bij Toon's muziek op de kleine berg of de bibliotheek (Witte Dame). Het start met een 10stukken in vingerstand 1 (heel-heel-half-heel), eerst met nog maar 2 vingers, later alle vingers en daarna 6 stukken in vingerstand 2 (heel-half-heel-heel). Snelste notenwaarden zijn achtsten. More Violin Fun combineert beide vingerstanden en bevat ook zestienden, 6/8maat, de onderbroken streek. Beide boeken zijn een leuke aanvulling met speelstukken op iedere methode.
    Vriendelijke groeten,
    Nico

6. Deanone

Deanone Anouschka

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Wij speelden eerst uit:
    Stepping Stones. Dat is een echte beginnersboek. Je speelt er met open snaren en op het eind met 1 vinger.

De opvolger is:
    Waggon Wheels. Ook erg leuk! Je speelt aan het einde van de boek met de vierde vinger erbij.

Daar is de opvolger weer van;
    Fast Forward. Hier speel je met 4 vingers. Maar de tweede vinger krijgt geregeld een andere stand. Nl. tegen de eerste vinger aan. Hoe het verder in de boek gaat weet ik niet. Want ik ben nu 2 weken in deze boek bezig.

Deze 3 boeken hebben allemaal een meespeel-cd met viool en piano en zonder viool maar wel met piano.
    Hiernaast hebben we Violin Fun. Ook met meespeel-cd. Ook een leuke beginnersboek. Maar... De serie hierboven spreekt mij toch meer aan.
    Een echte lesboek is Speel viool. Ook met meespeel-cd. Daaruit spelen wij ook. Deze boek heeft ook weer opvolgers.
    (violin fun ook maar ik weet die titels even niet)

Het volgende boek dat mijn juf meebrengt als ze weer boeken gaat halen is:
    Pop & Folk
    en
    Folk & more.
    Die schijnen ook leuk te zijn en met cd.

7. Deanone

Deanone Anouschka

Lid geworden:
    29 sep 2009
    Als je echt net begonnen bent is Fast Forward nog wel moeilijk!
    Wat speel je nu?

8. Lian_O

Lian_O

Lid geworden:
    4 apr 2010
    Nico, bedankt voor de tip van Toon's, daar moet ik sowieso nog heen. De bieb ga ik ook zeker proberen, heb al best vaak muziekboeken-miskopen gedaan ;)

Anouschka, ik heb nu 8 lessen achter de rug. Dat is nog niet zo heel veel maar ik merk dat ik het al goed oppik en ik kan al best wel wat melodietjes spelen (Ode an die Freude, Abide with me en nog een handjevol andere stukjes in D-groot) en ik heb er super veel plezier in!

Ik heb nog geen les uit een boek maar merk dat ik daar wel aan toe ben eigenlijk. Dus ik ga het binnenkort bespreken met mijn docent :)

9. evatjuuu

evatjuuu

Lid geworden:
    28 jun 2011
    Je kan de serie Fiddle Time proberen. Je begint met Fiddle Time Joggers, daarna Fiddle Time Runners en daarna Fiddle Time Sprinters. Het eerste boek is voor jouw denk ik al te makkelijk aangezien er in het begin kleine stukjes met losse snaren zijn. Elke keer komt er gewoon een vinger bij. Ik denk dat Fiddle Time Runners het beste is dan. Maar dan moet je zelf maar even kijken.
    Leuke stukjes kan je ook vinden in Play The Great Masters. Succes!

Deel Deze Pagina