Meester viool in bruikleen

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Bartholome, 28 sep 2014.

  1. Bartholome

    Bartholome

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    6
    Als amateur violist heb ik zelf enkele uitmuntende Italiaanse violen gekocht aanvankelijk voor mijn plezier maar ook bij wijze van belegging. Ik heb te weinig tijd om te spelen. Ik ben er van overtuigd dat de instrumenten er beter op worden indien bespeeld. Ze zijn in uitstekende staat.

    Ik heb het plan opgevat om de instrumenten tegen een kostendekkende vergoeding in bruikleen te geven aan professionele danwel aankomend professionele violisten. Ik denk aan een periode van bijvoorbeeld vijf jaar tot tien jaar.

    Motiverend schrijven graag als reactie op deze post or email mrdoeck@gmail.com
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2014
  2. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Ik durf het haast niet te vragen maar, wat voor moois mag de kandidaat verwachten?

    remi
     
    Walter_vd_Hee vindt dit leuk.
  3. Bartholome

    Bartholome

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    6
    Hoi Remi. Recente viool uit de Cremonese school.
     
  4. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    De meeste vioolbouwers in Cremona hebben ook een naam. "In bruikleen geven" en "een kostendekkende vergoeding" vind ik een interessante combinatie.
     
  5. Bartholome

    Bartholome

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    6
    Beste Liuwe,

    Mij lijkt het niet ongepast dat ik verzekeringskosten en evt onderhoudskosten doorbereken.

    Je kunt alle details van het instrument of instrumenten van mij krijgen incl certificaten en foto's. Je kunt ook een keer komen proefspelen.

    Indien werkelijk belangstelling weet je me wel te vinden.

    Groet,

    Bartholome
     
  6. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ik heb zelf een (vrij kostbare) Bolinkviool uitgeleend; de lener betaalt zelf de verzekeringspremie en het onderhoud, dat is gewoon de afspraak. Het komt dus ongeveer op hetzelfde neer, denk ik.
     
  7. Bartholome

    Bartholome

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    6
    Ja ongeveer maar ik regel zelf de verzekering, dan weet ik tenminste zeker dat de premie wordt betaald en het instrument verzekerd is.
     
  8. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Bij het NMF ben je zo'n 615 kwijt, dan heb je nog afkoop eigen risico, verzekering en het onderhoud!

    Ik zou overigens nooit een viool of stok uit mijn collectie zomaar uitlenen, je krijgt altijd gebruikssporen want ja het is immers toch niet hun instrument dus dan maar iets minder voorzichtig.
     
  9. Bartholome

    Bartholome

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    6
    Beste ChrisH,

    Ik heb violen gezien met nauwelijks nog lak er op. Uiteindelijk gaat het om de toon. Ik denk werkelijk dat het beter is voor een viool en de toon als hij of zij (afhankelijk hoe je je viool ziet, ik zie de meeste als 'zij') bespeeld wordt. Of omgedraaid, ik denk dat de kwaliteit achteruit gaat als hij/zij in de kluis of kist ligt.

    Dit is precies de reden dat ik iemand zoek.

    B
     
    zapling vindt dit leuk.
  10. gevoeligesnaar

    gevoeligesnaar Karin

    Lid geworden:
    17 jan 2014
    Berichten:
    738
    Ach, als je als jong en begaafd violist een mooi instrument in bruikleen krijgt, eentje die je jezelf niet kunt veroorloven, zou je er dan niet superzuinig op zijn?
     
  11. Bartholome

    Bartholome

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    6
    Dat lijkt mij ook. Mss zegt reactie van mijnheer Chrish meer over hemzelf?
     
  12. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    De Eskimo's zeggen altijd "je kan niets uitlenen want het komt altijd stuk terug, alleen je vrouw kan je uitlenen want die komt altijd heel terug".:)
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Bron? (Omdat ik dit een vreemd verhaal vind).
     
  14. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Dit is geen verhaal Frits, dit is een opmerkelijk en ook bekend gezegde van de Eskimo's, zoals je weet of niet weet zijn deze nogal vrij in het uitlenen van hun vrouw, zoals bekend zijn daar namelijk weinig vrouwen dus de dames zijn nogal in trek en ze schijnen altijd heel terug te komen, want waar schaarste aan is daar is men zuinig op.

    Je vraagt een Bron, nou die heb ik niet zo één twee drie voorhanden, maar ik zou zeggen sla er de oude reisverslagen maar op na en je zult het zeker tegenkomen.
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ben ijverig aan het zoeken naar oude reisverhalen. Echter, tot nu toe zonder resultaat v.w.b. eskomovrouwenuitleenservice.
     
  16. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Een uitheemse variant van "Mijn vrouw, jouw vrouw" van de televisie?
    (overigens niet mijn soort t.v.-programma's:(, ik heb toch al weinig tijd voor t.v.)
     
  17. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ja Frits, is dat nou wel iets voor jou, zo'n Eskimovrouw?
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Neuh. Hoezo?
     
  19. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Eskimo vrouwen schijnen gek op vioolbouwers te zijn want die hebben altijd warme handen, want met koude handen kan je geen Viool bouwen.
    Dit is echter niet wetenschappelijk onderbouwd maar is mij ter oren gekomen door een missionaris en door een oude vioolbouwer in ruste, hun namen kan ik om privacy redenen niet vrijgeven.

    Maar om terug te komen op het onderwerp "het uitlenen van een Viool" je kan rustig een Viool uitlenen, als het maar niet je eigen Viool is.;)
     
  20. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    773
    Violen worden op tafels neergelegd waardoor lakschade ontstaat, een student neemt de viool overal mee naartoe, denk je dat het fijn voor een instrument is om van 20 graden naar -10 te gaan en daarna weer naar +20? Ik heb ze inderdaad liever in de kluis, ik pak elke week een andere viool om de toon goed te houden en af en toe leen ik een viool uit aan een violist voor een optreden hoewel de verzameling even flink geslonken is door de verkoop van een tiental violen en stokken.
     

Deel Deze Pagina