Mijn Stainer Kopie.

Discussie in 'Viool' gestart door Tobias, 16 apr 2014.

1. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Vorig jaar kocht ik een Stainer kopie voor 225 euro, deze week bood iemand mij 500 euro voor de Viool, ik doe hem niet weg maar ik vraag me wel af betaalde ik nu te weinig of biedt de ander teveel.

Bijgevoegde bestanden:

2. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Dit is het antwoord dat ik met je deel:
    Die ander biedt, zo lijkt me, echt teveel!
    Maar wie zijn wij om dit te beoordelen?
    We kunnen er immers niet op spelen!
    Misschien is het instrument wel ècht,
    Dan is zijn bod nog niet zo slecht!
    Voor hem dan, als jij het accepteert,
    Dat heeft de economie mij wel geleerd.

3. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Beste forumleden,

Mijn excuses voor het feit dat ik ben begonnen te rijmelen, ik had deze reacties niet verwacht. Het ging dus over een Stainer-copy die T. voor € 225 had gekocht en waarop iemand een bod deed van € 500. Verkopen die handel, lijkt me, meer dan 100% winst. Voor 500 euro kun je vast ook wel weer een Stainer-copy kopen, waarop je dan een bod krijgt van 1000 euro. Zo blijft de kachel branden en misschien kun je met dit patroon straks een èchte Stainer kopen! Wat kost trouwens een echte Stainer? Je ziet ze bijna nooit aangeboden.

4. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    Ja en met heel veel Stainer-kopieën kun je de kachel ook direct laten branden. Vooral die reeds "gebrandmerkt" zijn op het achterblad. Verkopen die viool Tobias: je hebt er al veel te veel voor een niet-bouwer en niet-handelaar.

5. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    @Tobias: als het bod van €500,= nog steeds geldt, zou ik die viool maar gauw verkopen.
    Lijkt me een acceptabel bod.
    Een échte Stainer? Die worden nauwelijks aangeboden. Bij Sotheby's heb ik zelfs geen Stainer kunnen vinden:

http://www.sothebys.com/en/auctions/2012/musical-instruments-l12250.html

6. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Ik wilde de Viool eigenlijk niet verkopen, maar nu ik lees dat het een goed bod is doe ik hem toch maar van de hand, want ik kan het geld goed gebruiken aangezien ik aan het sparen ben voor een andere Viool.
    Vorige week heb ik via Marktplaats ook al een Viool verkocht, het was een Chineesje ik ving er toch nog 150 euries voor, dus met die 650 euries schiet ik al een beetje in de richting.
    Ik ben namelijk op zoek naar een Viool gemaakt van vogelogen esdoorn, ik heb al eens rond gekeken maar die is nog niet eens zo gemakkelijk te vinden.

7. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Kom kom, ze staan bij bosjes op Ebay! Ik mag helaas geen reclame maken, maar ik weet een paar sites waar ze regelmatig worden aangeboden. Zoekt en gij zult vinden!

8. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Ik heb het over échte Stainers. Op Ebay tref je vaak vage be- c.q. omschrijvingen aan die doen vermoeden dat het om een eerlijk aanbod gaat, maar als je een beetje doorvraagt is het vaak dubieus. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar kijk maar eens op de commentaren op MN.

Liuwe, ik heb hier een 'echte' Stainer gebouwd in 1696 dus meer dan 300 jaar oud!
    Het eerste bod van US$100, = is gedaan. Geeft wel aan hoe serieus 'men' een dergelijk Stainer beschouwd.

9. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Ik reageerde op Tobias' wens een viool te kopen met krans en achterblad van vogelesdoorn, het ging niet meer over een echte Stainer. Ik denk dat èchte Stainers ook helemaal niet op Ebay worden aangeboden, maar verkocht worden via de reguliere, dus dure, vioolhandel.

10. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Ik heb ze ook wel op Ebay gezien maar daar kopen is mij te ingewikkeld.

11. liuwe

liuwe liuwe van der meer

Lid geworden:
    26 aug 2005
    Gewoon het hoogste bod doen en met PayPal betalen. Of gewoon op "buy it now" klikken en afrekenen met PayPal. Ach, Tobias, d'r is niks aan. Vul op Ebay maar eens "birds eye maple violin" in, je komt van alles tegen!

12. dreamingdragon

dreamingdragon

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Beste Tobias

Ik heb mijn vogelogenesdoorn viool bij de vioolbouwer gekocht. Hij had er ook maar 1. Er staat hier op dit forum ook een topic over mijn viool. 't Is denk ik ook een kwestie van smaak, omdat de klank van zulk soort violen iets wat ronder en zachter lijkt. Mijn viool is wat meer van het donkere timbre. Op de G en D snaar vol en donker. Op de E en A Snaar klinkt mijn viool licht maar niet schertsend.

In de hoogte op de E snaar is mijn viool geen sprankelend type. Als mijn viooldocente op haar viool in de 3e positie speelt, dan hoor ik haar viool echt sprankelen. Het zijn lastige termen om een geluid proberen uit te drukken in woorden.

Mijn viool klinkt in de 3e positie lief en rond. Maar legt het soms af aan de krachtige tonen van andere violen wanneer ik samen speel. Maar ach, ik vind mijn vogelogenesdoornviool heerlijk klinken. Je houd er wel van of je houd er niet van. Ga vooral niet af op het uiterlijk v.e viool maar op de klank. Misschien vindt je het geluid van een vogelogenesdoorn viool wel niet bij je passen. Probeer het uit zou ik zeggen als je zo'n viool tegenkomt.

Succes. Gr D.

13. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Bedankt Dreamingdragon voor je uitleg over de klank, het is juist wat ik zoek een wat zachte klank, want ik behoef natuurlijk geen grote zaal te vullen met geluid, want ik ben een Keukenviolist.

Een Keukenviolist is een violist die alleen maar in zijn eigen keuken speelt, en dan liefst zonder toehoorders,vaak al vroeg in de morgen pak ik mijn Viool en stel me voor dat ik op het podium sta van een grote zaal, ik speel dan in mijn pyjama jasje en mijn haar is nog ongekamd en het wappert als van een echte Paganini voor mijn ogen, en ik voel me ook als deze grote violist, ik ga zelfs zo ver dat ik na afloop een diepe buiging maak, op dat moment wordt mijn hondje Taco wakker want hij weet dat hij dan eten krijgt.

14. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Ik lees dit oude topic weer eens, ik wist niet eens dat ik het geplaatst had. Maar die stainer kopie heb ik nog steeds. Ik heb hem zelfs op laten knappen en daar heb ik geen spijt van. Ik speel er bijna niet op maar het is zo'n aardige viool om te zien. Hij ziet er zo mooi oud uit, zo'n echte lekkere bolle bruine stainer is het. Er zit een mooi kammetje op van Vedral. Want die heeft hem eertijds verkocht volgens de overlevering. En ik ga er maar van uit dat die geen rotzooi verkocht.

Deel Deze Pagina