mooie 4/4 Gewa viool met strijkstok, koffer en alle toebehoren

Discussie in 'Aangeboden' gestart door birgit, 12 mei 2011.

  1. birgit

    birgit

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    8
    Ik heb een mooie Gewa viool waar ik niet meer op speel.
    Het is een 4/4 viool met een mooie klank.
    De viool is getaxeerd door Lucienne van der Lans op 850 euro.
    Bij de viool krijg je de strijkstok, de koffer, de schoudersteun, een muziekstandaard, twee blokjes hars en een muurhaak om de viool op te hangen.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.350
    Homepage:
    Kun je nog wat meer gegevens aanleveren? Want GEWA heeft een heel divers arsenaal aan verschillende uitvoeringen. Zo zijn daar: Allegro, Concerto, Ideale, Maestro en nog een aantal meer. Is er ook een strijkstok van GEWA bij? Type?
     
  3. birgit

    birgit

    Lid geworden:
    12 mei 2011
    Berichten:
    8
    Welke uitvoering het is weet ik niet precies.
    Wat in het taxatierapport staat:
    "een 1/1 viool, gemaakt in productie door het Duitse bedrijf Gewa in Mittenwald. De viool heeft een ebbenhouten toets en stemknoppen. De spirituslak is bruin-goud van kleur.
    Bij de viool is een strijkstok, 8 kantig model gemaakt uit brazielhout met wit kunststof balein bewikkeling."
     
  4. Vioolvader

    Vioolvader

    Lid geworden:
    15 mei 2013
    Berichten:
    2
    Aanhakend op de reactie van dhr. Oosterhof: wat is de kwaliteit van bijvoorbeeld een Gewa Ideale? Mijn dochter heeft een huurinstrument gekregen van O.M. Mönnich en dat is niet best. We twijfelen nu of we zelf iets moeten kopen of via een ander bedrijf iets beters moeten huren... Zou een dergelijk model van Gewa een (grote) verbetering zijn als we dat nieuw zouden kopen?
     
  5. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Hoe groot is de viool? Is het een halve, 3/4e of hele? Ik zou een halve of 3/4 viool niet gaan kopen maar wachten tot ze aan een hele viool toe is. In de tussentijd kunt u de huur viool waarschijnlijk bij dezelfde vioolbouwer omruilen voor een ander exemplaar. De huur is meestal berekend op basis van de waarde van de viool. Het kan dus zijn dat wanneer u een betere viool gaat huren, deze duurder is.
     
  6. Vioolvader

    Vioolvader

    Lid geworden:
    15 mei 2013
    Berichten:
    2
    3/4. Ze kan daar nog wel twee jaar of langer mee doen en haar zusje vervolgens ook. Dus wat kosten betreft zou het voordeliger zijn dan huren van een beter instrument dan we nu hebben. We staan op het punt om weer een instrument te huren maar ik vroeg me af of de koop van een dergelijk instrument een alternatief zou kunnen zijn. Of dat het niet veel beter is dan genoemd instrument van O.M. Mönnich of een Allegro van Gewa?
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.972
    Homepage:
    O.M. Mönnich is de low-budget-lijn van GEWA. GEWA instrumenten van de laatste jaren zijn allemaal in China gemaakt, ook als er Mittenwald/Adorf in staat, eerder werden Gewa instrumenten resp ook in Tsjechië, Roemenië en Korea gemaakt. Een goede vioolverhuurder geeft, vooral in de wat duurdere instrumenten, ook keuze. Een aangeschafte viool brengt bij inruil voor een grotere/betere wellicht nog het een en ander op.
    Bij een vioolbouwer heeft u keuze uit meerdere aan te schaffen instrumenten, bij een particulier uit slechts één, hetgeen de vergelijking niet makkelijker maakt.
     

Deel Deze Pagina