Wat spelen jullie dan nu? Aangezien vier maanden spelen niet alles zegt en het voor ons dan lastig is iets te zoeken, als je niet weet wat iemand met vier maanden speelervaring speelt..
Ik heb altijd veel plezier gehad met Sevcik, hoewel mijn lerares ook viool speelde en geen Alt of Cello hebben we destijds heel veel samengespeeld uit Sevcik. Eventueel de notaties een snaartje of twee snaartjes lager spelen. In de periode van mijn lessen speelde ik ook graag met de toonaard waarin het stuk geschreven was., gewoon een noot, twee noten hoger of lager beginnen en het hele stuk spelen. Wat ook leuk is om een stuk dat in majeur staat in mineur te spelen of andersom. Met vier maanden spelervaring is het moeilijk te bepalen wat er mogelijk is en zeker via een forum. Wie weet speel je de sterren van de hemel of voor het zelfde geld rollen de tranen van de buurtje over hun wangen van ellende. Je moet niets, gewoon proberen, zuiver spelen en muziek maken. Zie bovenstaand over Sevcik en pas je toonhoogte gewoon aan. Gewoon plezier hebben in muziek maken. Voorlopig is het wel zo dat jij/jullie muziek maken en de rest zit te kijken en luisteren. Remi