Nieuw merk snaren?

Discussie in 'Cello' gestart door Giovanni Haag, 27 feb 2015.

  1. Giovanni Haag

    Giovanni Haag

    Lid geworden:
    7 feb 2015
    Berichten:
    6
    Struinenderwijs kwam ik op een Engels forum positieve berichten tegen over het snarenmerk "Warchal". Dit blijkt een Slovaakse firma. Maar heeft iemand van jullie (de vioolbouwers bijvoorbeeld) er ervaring mee? Intussen ben ik heel blij met mijn nieuwe Larsens en hoef ik voorlopig niks nieuws, maar voor de toekomst weet je het maar nooit.
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    De cellosnaren (kunststof) van Warchal ken ik niet uit eigen ervaring (ze bestaan al een jaar of vijf geloof ik). De vioolsnaren ken ik als zodanig wel. het type Karneol kan er (behalve de D, die is onder de maat) nog net mee door. Voor de rest is er geen reden tot enthousiasme, maar om met de bekende zanger Boudewijn de Groot te spreken "wie het eens proberen wil die mag"
    Voor cellosnaren kun je je prima beperken tot Larsen, Pirastro, Thomastik, Corelli (C en G wolfram) Rostanvo, Helicore en Kaplan wat staal betreft en Dominant en Pro Arté voor wat betreft kunststof. Darm: Pirasto Oliv, Eudoxa en Gold.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik ken de Warchal snaren al een jaar of zes en heb de twee typen Karneol en Ametyst getest op alleen de viool.
    Is elders op een forum besproken. Ametyst erg 'blikkerig'. Heb ze niet meer in voorraad en dat komen ze ook niet.
     

Deel Deze Pagina