Nieuwe jaaragenda Concertgebouw 2008/2009

Discussie in 'Concerten en uitvoeringen' gestart door Henri Vieuxtemps, 5 jul 2008.

  1. Henri Vieuxtemps

    Henri Vieuxtemps ♫ ♪

    Lid geworden:
    5 mrt 2008
    Berichten:
    767
    De nieuwe jaaragenda van het Concertgebouw is uit.
    Erg veel standaardrepertoire, zoals symfonieen Brahms, Heetboven 7e,8e,9e Dvorak, 4,5,6 Tsaikovsky, 5e Shos symfonie. En bijvoorbeeld KCO dat voor 70 of 60 euro 4e symf van Schumann + 1e Brahms symf. speelt. Had ik al allebei gespeeld met een FASO-orkestje en voor toeschouwers stukken goedkoper. Trouwens Rieu kost in Maastricht dit weekend 73 euri's en dat is zelfs z'n fans te gortig en daardoor niet uitverkocht.
    Maar duur of niet sommige concerten moet ik bij zijn, want die zijn misschien "once in a lifetime" om het maar even in goed Nederlands te zeggen.
    Paar hele bijzondere vioolconcerten (waar ik zeker heen ga, ongeacht de prijs of solist):
    Van Hal vioolconcert in G (10 november 2008), De Raaff vc 6-12-08, R.Schumann vc (=VioolConcert) 14-2-09, Beethoven/Nieuwenhuizen vioolconcert in C, WoO5 (reconstructie) 15-3-09, Ligeti vc 24-3-09, J.Adams (18-juni 2009),

    Een paar al iets bekendere vioolconcerten (waar ik niet meer voor de 2e of 3e keer heen ga):
    [Barber (al gespeeld met amateurs)30 november 08. Glazunov (al 2 keer gespeeld met amateurs) 31-10-08, 1e vc Paganini 7 sept 2008 (al gehoord bij amateurs), Berg Engel-aandenken vc 10-1-09 (al 2 keer gehoord van amateurs), Dutilleiux Op hetzelfde akkoord vc (al gehoord van Nikolic)+ Chausson Poeme voor viool/orkest (al gespeeld met amateurorkest), Elgar vc (al gehoord van Hilary Hahn in de Doelen 3 jaar geleden) 28-2-09 ]

    Harpconcert Ginastera (al eens gespeeld met een amateurorkest en Lavina Meijer)18 juli Gwyneth Wentink als solist. En als je geld over hebt (140 euri's voor een kaartje, zeg maar Kaart ) Harpconcert van A.Previn van de Wiener Phil.

    En zondagavond 6 juli 2008: 2e symf van Bruckner!!!. Nu eens niet de 9de of 4de.
     

Deel Deze Pagina